Gå til innhold

Hvis samvær er fastsatt ved dom. Kan den ene parten da si:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja var det jeg og tenkte på. Han kan bryte avtalen uten noen form for sanksjoner. Jeg vil være fleksibel men samværene er lagt opp på en bestemt måte for å trygge barna før en lengre ferie og da blir det litt vanskelig å sende dem på ferie om alle samvær før ferien faller bort?

Annonse

Er det egentlig så bra for barn å ha samvær med foreldre som ikke ønsker samvær, eller som har veldig smale ønsker for hvordan samværene kan gjøres slik at det blir best for dem selv? Hvorfor ikke gå for null samvær?

hehe, 21:53. Lever du i en boble?

Barnets rett til samvær står MEGET sterkt i det norske rettsystem og faren kan styre nesten som han vil. Å være borte i 5 år har ingenting å si. Blir bare sett som positivt at han kommer tilbake å krever samvær. Om han ikke følger opp er det bare prøve seg igjen om noen år. Hva mor, eller barn syns om dette har lite å si.

Sinnsyk i gjerningsøyeblikket betyr ikke at det ikke er rom for forbedring:) barn vil alltid elske og ønske et forhold med en pappa. Uansett oppførsel fra far. Litt blir da alltid bedre enn ingenting? Nei jeg vet ikke du spør? Jeg har ikke et klart svar.

Annonse

Lever ikke i en boble, nei, men har aldri trengt å sette meg inn i rettspraksis for samvær. Men hva er greia? De bryter avtalen, gjennopptar saken når de finner ut at de ønsker et treff med ungen, og dommerne gir de rett til samvær okkesom? Og det begrunnes med barnets rett til samvær? Hvor blir det av barnets beste...

Det blir ansett som barnas beste å ha samvær med foreldrene sine.

Såklart fins det unntak, men har vært borti en stygg sak hvor far hadde utført seksuelle overgrep mot sitt eldste barn. Han måtte sone for dette, men samvær med yngste fikk han. Moren måtte pent sende yngste barnet til han. Etter en stund med tilsyn fikk han samvær alene.

Hadde moren nektet hadde hun i realiteten kunne mistet omsorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...