kinaputten Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Nå er mini snart 6 mnd!! Og han blir bare morsommere og morsommere for hver dag som går -han liker det meste han får av mat, grøt morge og aften og frukt eller grønnsaksmos midt på dagen -bæsjer 2 ganger om dagen -sover 2-4 små dupper -legger seg stort sett for kvelden i 7 tiden -smiler og ler hele tiden -roper når han ikke ser meg eller jeg er for langt unna -åler seg fremover og bakover og rundt i ring -kan ikke snu seg fra rygg til mage enda -har funnet tærne, men putter dem ikke i munnen -elsker vann, vi går på baby svømming 1 gang i uka -Liker endelig å ligge i vogna og å kjøre bil, hurra! Listen kan go on and on, herlige tider Og i kveld er første kvelden/natta på eget rom, er SÅ spent på hvordan det skal gå, både for han og for meg, vet ikke om jeg får sove i natt
Brillemamma Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Småa her er akkuratt 6mnd Hun er et skikkelig oppmerksomhetsmenneske som HYLER bare jeg går ut på kjøkkenet og lar hun være igjen alene i stuen..hehe, slitsomt,ja! Men gu så utrolig herlig hun er! Smilet hennes smelter de fleste, og hun smiler også til de fleste -Får grøt morgen og kveld, og middagsglass på dagen, ellers MME. -sover 3 ganger for dagen, er våken 2 timer før hun er trett igjen... -Legger seg kl 19, og sover i ett til kl 7 dagen etter. Herlig! Dette begynnte hun med da hun fikk eget rom for 2 uker siden -Snur seg fra rygg til mage, men kommer seg ikke frem,eller bak -Putter tærne i munnen hele tiden..slitsomt når hun får grøt/middag,ja.. hehe -Sover godt i vogna, ligger ute i vogna hver lur. Bare legger henne i vogna og setter den ut, så sover hun. Går på tur når hun har første eller andre luren sin da
stjertløvetann Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Denne gullungen pupper fortsatt mye, men får grøt morgen og kveld, og middagsglass sånn midt på dagen en gang, og litt frukt i sånn nett - her er eple en foreløpig favoritt Ruller fra mage til rygg og tilbake igjen, og kommer seg litt framover, men mest bakover og i ring. Legges for kvelden klokka 18.00, da er hun stuptrøtt og sover til 06.00 bare avbrutt av en eller to oppvåkninger. Har 3 lurer av varierende lengde iløpet av dagen. Leker godt alene, men storkoser seg og lyser opp når storesøster på 3 år underholder henne med sang, dans og hopping (!) Er en rolig og bedagelig anlagt liten sjel, som heldigvis liker å kjøre både vogn og bil
kirvill Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Poden ble 6 mnd for en uke siden, og er virkelig i sitt ess nå. Åler seg fremover ganske så kjapt, og kommer seg også over dørstokken, så mor&far er veldig stolte ;-) Blid og fornøyd, ler mye, og veldig stas med titt-tei-leker. Fikk i går IKEA stol å sitte i, og frokosten i dag var himla gøy sammen med mamma på ordentlig bord. Tærne får han tak i og inn i munnen, drar opp og igjen de laveste kjøkkenskuffene, begynt å strekke armer mot mamma&pappa når han holdes av andre *smelt*. Går på babysang en gang i uken, og elsker å være med andre barn. Sovingen er det fortsatt tøys med, er en som absolutt ikke klarer å roe ned selv, så rugging og byssing og trilling over dørstokk til mors fortvilelse kl 7 om morgenen - da har dagen vart i 1-2 timer allerede Etter tøffe startmåneder så synes jeg at det nå virkelig begynner å bli kos&gøy, og kjenner mammahjertet vokser for hver dag :-)
kinaputten Skrevet 16. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2011 jeg ble så glad da jeg leste innlegget ditt og tenkte for meg selv at NÅ skal vel mini sove litt lengre om natta. La han på eget rom igår og i natt har jeg vært i skytteltrafikk mellom vårt rom og hans. Klokka 5 lysvåken og måtte komme inn i storesenga, hvor han blir liggende og sparke og orme til klokka 8, småsov litt innimellom, men mest sparking. Får håpe sove på eget rom har sine fordeler snart...... Tror vi er offer for urolig søvn pga den dumme grøten :/ Men bortsett fra dårlig nattesøvn for tiden, så er det en herlig tid Flinke babyer vi har!
siz85 Skrevet 16. april 2011 #6 Skrevet 16. april 2011 Jenta vår en 5 1/2 mnd - liten jente på kun 5490 g og 62 lang - veldig småspist. Får tilbud om grøt morgen og kveld og middagsglass til middag. Spiser hun 20 ml er vi veldig fornøyd. Frukt i nett er veldig gøy. - trøtt etter 2 timer og sovner somregel greit i sengen sin - veldig glad i å leke for seg selv - liker seg best hos mamma og pappa, slutter å grine med en gang hun kommer til en av oss - veldig glad i å se på andre voksne og babyer, men veldig skeptisk hvis de kommer for nærme eller vil holde henne. - ruller sjeldent fra mage til rygg, sutter ofte på tærne, og åler seg litt bakover og rundt i ring. - har gått på babysang og det likte hun godt. - smiler mye og har ledd masse i dag og i går. - vil ikke ha flaske, men tenkte å snart prøve med tutekopp
magica og lille tryll ♡ Skrevet 16. april 2011 #7 Skrevet 16. april 2011 Min lille klump er 5 1/2 mnd og han har nesten nettopp startet med grøt (oppstart ble litt utsatt pga magesjau :o/) Han får en liten porsjon morgen og kveld, og han elsker det. Har grøt i taket etterpå ) hehe.. Skal nok starte med middag snart Etter oppstart med grøt har han endelig begynt å sove ordentlig på dagen. Han har nå tre gode lurer (1,5 -3 timer) i motsetning til 5-6 halvtimer som var før. Han legges greit for kvelden i 19-tida, men den siste tiden har han våknet i 22-tida og rota fælt i 2-3 timer. Mistenker tenner. Han har fått et lite riskorn, og nabon er nok ikke langt unna ) Pupper fortsatt minst 2 ganger pr natt. Han ruller begge veier, så han ruller seg gjennom rommet, men kryper ikke enda. Er veldig nyskjerrig på alt som kommer innen rekkevidde, og er skummel å ha på fanget når man drikker feks kaffe. Alt skal inn i munnen ) Han er veeldig skeptisk til fremmede og alle han ikke har sett på en stund, liker seg best på mammas fang. Skikkelig kosegutt! Humøret har blitt mye bedre etter at sovingen gikk seg til, før det var han mye grinete og måtte dilles med hele tiden. Men nå er han en skikkelig bliing
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 16. april 2011 #8 Skrevet 16. april 2011 Min lille frøken som nå er 6 Mnd og 1 uke er i en super HERLIG alder! Nyter hvert sekund med henne! * Hun ruller seg fra rygg til mage og mage til rygg og har full kontroll på dette:) * Hun kommer seg både fremover,bakover og rundt sin egen akse. * Er oppe på alle 4 (vært det i ca 3 uker),men foreløpig gynges det bare:) * Er verdens blideste baby! Hun er ALDRI sur eller sint. Tro det eller ei. Får veldig mange kommentarer på akkurat det. Smiler og ler:) * Er fremdeles våken og vil ha pupp 2 ganger om natten,og stresser ikke med avvenning på dette. Vil beholde melken så lenge som mulig:) Hun sover 1 god lur på dagen(ca 3 timer) og en liten en på ettermiddagen på ca 1/2 time. Legger seg rundt 19.30-20.00 tiden. Spiser to måltider m grøt hver dag. Ca 1/2-1 porsj til hvert måltid. Ammes resten av døgnet. Skulle ønske man kunne fullamme til de var store,for det er så lettvint! Så merker at man blir mer preget av rutiner nå fremover da Man er avhengig av å kanskje være hjemme(jeg synes det er lettest enda) når de skal ha grøt f eks. Ellers så er hun en drøm. Leker og pludrer på gulvet og kan fint ligge litt alene så mot får gjort litt i huset:) Jeg elsker rett og slett babyen min:)
Puppen og lillemor Skrevet 17. april 2011 #9 Skrevet 17. april 2011 Snuppa er akkurat 6 måneder - og er en fryd å være sammen med - ELSKER mat! Spiser to måltider grøt om dagen (morgen og kveld) og får bittelitt middag på dagen (grønnsaksmos). Er superklar for mer ordentlig mat, så kommer til å gradvis øke mengden middag fremover - bæsjer fast etter frokost hver morgen - sover stort sett 3 x 30 min i løpet av dagen - legger seg kl 7 og sover hele natten (noen ganger våken ved 5-tiden, men da får hun bittelitt pupp og sover igjen til mellom 7 og 8). - er superblid hele tiden. Som noen andre også skrev her så får vi masse kommentarer på hvor blid hun er smiler til alle og babler og ler av alt til alle - ruller fra rygg til mage. Jobber iherdig med å klare mage til rygg + å komme opp på alle 4, så tipper hun klarer det om ikke så altfor lenge - åler seg rundt sin egen akse og littegranne fremover og bakover - tærne fant hun veldig tidlig, så de er liksom ikke så spennende lengre - liker godt å ligge i vogna, enten hun skal sove eller ikke, men er ikke spesielt glad i å kjøre bil. - men det aller beste i hele verden er å få ligge på lekematta og leke for seg selv (kan ligge leenge alene - og det er deilig for mamma) eller at noen ligger der sammen med henne Dette er en helt fantastisk alder - og jeg storkoser meg som mamma og som "hjemmeværende"
løve_mamma Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 Her er lillegutt nettopp blitt 6mnd. Det blir gøyere og gøyere for hver dag som går. - Han er begynt å kravle seg fremover, så her er det blitt travelt. - Han får en full porsjon grøt om kvelden, og middag/smaksprøve midt på dagen. Men tenker å begynne å gi grøt også om morningen. - har et par lurer på dagen, av variabel lengde, avhengig om han sover i vogn eller seng (lengre i vogn). - Tærne er gøy å leke med, men ikke så gøy som med tissemann. Den er det gøy å fra i! - Ruller fra mage til rygg og omvendt. Har gjort dette siden han var 4mnd - er veldig glad i å hoppe på fanget. Han er mye oppe å står, reiser seg opp selv. - Sover ikke hele natten enda, pupping rundt 02 og 04, så er det morning som oftest kl 08, av og til 07. Ellers em blid og fornøyd gutt:) Jeg elsker å være hjemme sammen med han
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Lillegutt er allerede blitt 6,5 mnd -blid og fornøyd -smiler fra øre til øre, og ler masse. Utrolig gøy når vi får latterkrampe sammen!! -sterk vilje, vet absolutt hva han vil og ikke vil! -tillitsfull og kan godt bli holdt av fremmede, men må se mamma/pappa av og til. -leker endel alene, men ofte går lekene vegg-i-mellom, ligger da og hyler etter de. -krabber ikke, men vil så gjerne. Åler seg litt, ellers blir det rulling. -spiser godt med grøt morgen og kvelds, og nesten ett middagsglass, og nye middager er spennende Fruktmos er ikke det beste. -puppen har vært uinteressant leenge, men elsker den på natta (ammes 2-3 ganger). Tar flaska på dagen. Elsker vann. -Elsker å bade, babysang, trille i vogna og kjøre bil. Vil helst sitte i vogna, men greitt å ligge også. -Sovner av seg selv!! Etter 4 mnd med å måtte puppes i søvn er det utroolig deilig!
Pumba78 Skrevet 19. april 2011 #12 Skrevet 19. april 2011 Snuppa er snart 6 mndr og vi koser oss utrolig mye, nå går tiden for fort! Hun spiser et stort grøtmåltid tidlig på dagen, begynner med et til i morgen. Fått bittelitt gulrotmos (brakk seg...) og potetmos (helt ok). Ruller fra rygg til mage og et par ganger har hun rullet fra mage til rygg. Elsker å spise på tærne sine. Nye favorittaktiviteter er å hoppe i fanget, "borte tittei" og sprelling foran speilet. Har begynt å få regelmessige latterkramper, utrolig søtt! Smiler hver gang hun ser mamma eller pappa men har foreløpig ikke noe i mot andre. Veldig fascinert av andre barn, kan ligge på gulvet og stirre leeenge. Ellers glad i babysvømmng om hun er mett kg akkurat har sovet...) Sover natta gjennom (bank i bordet- 19.30-7.00) og 3 lurer om dagen, den siste må hun trilles ellers blir deg bare hyling.
kinaputten Skrevet 19. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2011 fruandersen, hvordan løste du amme i søvn problemet? Her ammes det nemmelig i søvn enda, noen ganger kan han sovne av seg selv, men det blir en del pupping altså :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå