Gå til innhold

Finnes det bakovervendte barnesenter som ikke festes med stropper i sete foran ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen skjønte hva jeg mente med dette ?

Snart må vi bytte ut basen til minstemann med bilsete nr 2, vi har allerede et barn som også sitter i et i bilstol nr 2. Problemet med dette er at 6 åringen vår ikke kommer seg i midten når det er disse binningene til sete foran ? Det er heller dessverre ikke plass til bilstolen i midten så vi MÅ ha 6 åringen i midten.

Hvordan løse dette, må vel kjøpe ny bil.. Vi har en audi A6 nå..

Skrevet

Hvorfor er det ikke plass i midten? I de aller fleste biler er det jo bedre plass til setet i midten enn bak føreren/sjåføren....

Ellers tror jeg neppe du finner setter som er bakovervendt uten at de er festet i gulvet med seler etter støtteben. Evt må setet støttes mote setet forran, og det hjelper jo ikke dere....

Skrevet

Fordi disse setene er så brede så det går ikke med to ved siden av hverandre :(

Skrevet

Off... ser for meg et senter fullt av bittesmå barn som festes til setet foran med stropper... unnskyld ;-P

Skrevet

Hvilken bilstol bruker barnet du har i midten??

Skrevet

Hun bruker bare pute, høy 6 åring.

Barnet på 2 år bruker maxi cosi bilstol, og babyen har emmaljunga bilstol og base..

Det fungerer greit nå for 6 åringen kan gå bak basen for å sette seg i midten, men når babyen bytter bilstol har vi et problem.

Skrevet

Barnet som sitter i midten nå er 6 år og ganske høy så hun sitter på pute. Barnet på 2år har et maxi cosi sete, og babyen har emmaljunga barnesete med base. foreløpig går 6åringen bak basen og kommer seg inn i midten, men når vi bytter sete til babyen så går ikke det lenger..

Skrevet

oj trodde ikke den ble postet så kom nå to forklaringer :)

Hi

Skrevet

Acta graco duologic trenger du ikke stropper til. Veldig bra sete:)

Festes enten med isofix eller Bilbltet.

Vi har hatt det og skal ha det igjen:)

Skrevet

22.09 her. Jeg ville vudert å bytte bil til en som har plass til tre bilstoler i bredden! Ved en evt sidekollisjon vil 6 åringen ta imot to bilstoler mot kroppen......jeg grøsser bare ved tanken! Vet det ikke er noe særlig, men vi var i samme situasjon og vi bytta bil!!

Skrevet

De skal ikke festes med stropper i setet forran, men de skal stå bak seter, og ikke i midten. Tror et av de britax setene er veldig smale, uten at vi har et sånt.

Skrevet

Meiner det er Britax hi-way som er laga ekstra smalt mtp små bilar. Det går kanskje an å prøve om eit slikt sete får plass i midten? A6 er jo ein ganske stor bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...