Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hun er 4,5 måned og liksom ikke interessert.. åpner ikke munnen!! Problemer er at vi sliter med amming og, og mat må hun jo ha!
kinaputten Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 min lille åpnet heller ikke munnen da jeg startet med grøt og han var ca 4 mnd. Jeg lot han slurpe det i seg. Nå derimot er han snart 6 mnd og åpner munnen på vidt gap, men når han blir mett, kniper han den sammen Går ut i fra at du har prøvd alle triksene i boka med å smakstilsette grøten med sviskemos, eple, pære,mango etc? Ellers så får du bare fortsette med å prøve og som jeg sa, min slurpet det i seg. Han likte forresten ganske tynn grøt i starten. Lykke til
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Helt i starten da vesla var 4,5 mnd og jeg begynte med smaksprøver på grøt/velling, så ga jeg det faktisk med 5 ml sprøyte..! Hehe... Da slapp hun å gape så høyt:) Var slik jeg ga tran, og derfor var det kjent for henne. Begynte med skje ikke lenge etter, når hun var litt vant til smaken... De er jo ikke vant til å spise med skje, så er ikke sikkert hun skjønner helt enda at skjeen betyr mat og at hun skal gape? Så du kan jo prøve å gjøre som meg? Må jo være ganske tyntflytende for at du skal klare å trekke det opp, men det er jo bare greit i starten. Lykke til:)
Gjest Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Jeg brukte å ta vannflaska mot munnen hennes og når hun gapte etter den så puttet jeg inn skjeen med grøt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå