Nr2PåVei<3 Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Er så sliten... Vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre.. Lille jenta mi er nå 7 uker + 2 dager.. Hun sover så fint og godt på natten.. Kan legge henne kl ni, så vil hun ha mat igjen kl tre ca og sover så til halv sju.. Men på dagen sovner hun aldri.. De sier at mellom 0-3 mnd skal en baby sove 1-3 timer mellom hvert måltid.. Men på dagen sovner hun bare enten ved puppen, i bilen eller når jeg triller tur.. Ingenting hjelper hjemme! Vugging funket før, ikke nå lenger... Hun kan ligge bli og fornøyd.. eller bare skriking.. Som oftest griner hun når JEG holder henne.. uansett hva jeg gjør.. Selv om hun har fått pupp +tillegg(for lite melk selv), ny bleie og kos.. Hun sovner aldri.. men med engang f.eks min mor eller far holder henne så sovner hun.. Samme med samboeren min,.. Blir så oppgitt.. Sitter bare å gråter når jeg er hjemme alene med henne, noe jeg er mesteparten av tiden, er kjempe trøtt og får aldri slappet av.. Kan ikke gå tur hele tiden heller liksom.. Det ender som regel opp med at jeg går tur eller kjører en plass når klokken nærmer seg ellve på morningen.. og hun ikke har sovnet noe. Hun skal henge på puppen HELE tiden, sover ti minutt, og skal ha pupp og sovner igjen...... og jeg vet jeg begynner å miste melken.. tenk når jeg ikke har melk lenger.. hva gjør jeg da?! hvorfor gråter hun bare med meg???? off.. orker ikke dete..
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Huff...stakkars deg! Føler virkelig med deg, selv om jeg ikke har så mange tips! Sender deg noen gode tanker iallefall:) Ta kontakt med helsestasjonen, kanskje de kan hjelpe deg? klem til deg
*LillaMeg* Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Huff, du er ingen dårlig mamma!!! Det der høres jo utrolig slitsomt ut.. :s Hmmm.. Høres jo nesten ut som om dere er i en slags "ond sirkel" med at hun spiser bare liiiitt, også sovner hun.. Slags kosespising. Hun blir liksom aldri ordentlig mett, og får sikkert ikke sove iogmed at hun sikkert er sulten. Hvordan endre dette vet jeg ikke.. men hva med å prøve å kun gi mme ett par måltider? Sånn at hun får spist seg ordentlig mett, og får sovet skikkelig, kanskje du kan få styrt henne inn i en slags rutine.. Så kan du jo pumpe deg for å opprettholde melkeproduksjonen. Hs har nok sikkert noen bedre råd..
Nr2PåVei<3 Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2011 Ja jeg skal ut i morgen kveld, da skal mamma og de passe henne.. så da får hun bare mme noen måltider, kanskje det kan hjelpe litt ! Håper det !
magica og lille tryll ♡ Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Uff dette er ikke noe godt for deg. Vi også har hatt det på samme måte mtp soving, men heldigvis har jeg mye melk. Jeg fikk tips av jordmor, at det virket stimulerende på sugerefleksen til de små å gni/massere inni handa eller under foten til babyen. Da sovner de ikke mens de spiser, men spiser seg gode og mette. Vet ikke om dette kan funke på din lille? Dette med at babyen sovner hos andre, er nok litt vanlig, for h*n merker nok at du kanskje stresser litt med soving. Sånn var det iallefall her hos oss. Jeg kunne bysse i timer, men så kom pappan hjem og ungen slokna momentant. Har du et bæresjal? Mange babyer liker å ligge tett inntil mamman, også kan du gjøre litt husarbeid, mens du bysser... Når det gjelder dette med soving, så har jeg ikke så mange tips, det eneste jeg kan si er at det blir bedre når ungen blir større. Litt mager trøst for deg nå kanskje men... Min lille er nå 5 1/2 mnd og har endelig begynt å sove litt på dagen. Heldigvis, for det holdt på å klikke for meg. Lykke til med din lille! Og du... du er IKKE en dårlig mor! Du er en kjempeflink mamma som vil det beste for babyen din. Stå på!! )
C.L.H85 Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Min er 3 uker gammel og første uka hjemme gråt hun nesten hele tiden... Det gjorde jeg og. Alle andre greide å roe henne mer enn meg. Så begynte jeg å senke skuldrene, slappe av og ikke være så spent-"off gruer meg til hu våkner for da griner a"! Å da plutselig ble hu roligere også Lettere sagt enn gjort, men babyene merker veldig om mor er urolig:)
Purr+Purrfect Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 Min sov heller ikke på dagtid før han var 3mnd. Men han sov heller ikke om natten. Kunne holde det gående i 16 timer i strekk. Så plutselig snudde det. Begynte å sove fra 19-24 og 24-04. Deretter mer og mer regelmessig lurer på dagtid. Så jeg sier bare det du har hørt tusen ganger, det går seg helt sikkert til! Bare hold ut. Trodde det skulle rable for meg jeg, men man må jo bare.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Bæresjal er tingen, og kan anbefales på det varmeste! Jeg hadde også en baby som nektet å sove alene de 4 første månedene, men med en gang jeg puttet henne oppi bæresjalet og begynte å gå rundt/ dype knebøy el lign, så sovnet hun så søtt og kunne sove i flere timer der nedi, mens jeg fikk armene fri til å gjøre andre ting. Close Baby Carrier er et veldig bra sjal, som er enkelt og godt, og som ikke krever noe knyting og styr=) Hvordan er vektoppgangen hennes forresten, får hun nok mat? Jeg pleide å følge klokka ganske slavisk, og etter ca 1,5 timer våken puttet jeg henne oppi sjalet og fikk henne til å sove igjen, selv om hun ikke virket trøtt så var hun det, og sovnet fort i bæresjalet. Og nei- du er ikke en dårlig mor, selvfølgelig ikke, men det er rett og slett ikke alle babyer som er like enkle å ha med å gjøre, og det kan være ganske slitsomt for hele familien, men trøsten får være at det BLIR bedre, om ikke så altfor lenge! Og hvis du er flink til å gå og legge deg tidlig på kvelden har du jo mulighet til å få sovet og hvilt deg masse, siden babyen sover så bra på natta bør du utnytte muligheten for søvn og hvile da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå