<3 lykketrollet <3 Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 off - før når vi la han i åtte tiden så bare lå han stille og rolig å sovna. La seg godt til rette selv og SOV.. Men nå - når vi legger han så blir han hysterisk.. ligger på puta så lenge vi holder beina nede og koser han, men med engang vi går ut av rommet så reiser han seg opp og HYLER... så er det inn igjen etter litt og legge han ned, så ut, så hyling, sånn holder han på til han så å si slokner av å ikke klare mer.. det meste er over 1 time .... altså forstå meg rett, han får ikke mer enn 3min-5min alene der inne på rommet... Men trenger seriøst noen tips - råd - holder på å gå på veggen... MEN ikke bare det , da han våkner litt midt på natten er det på samme viset.. - han er derimot litt nærmere søvnen da så holder bare på han 10min-15 min så går det bra.. men det tar på kreftene.. 6tida da vil han opp... da sover vi kansje en time i vår seng så klarer å drøye til 7.
Helann og lillebror Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Litt det samme her for tida, han er 11 mndr. Jeg tror nok min sover for mye for seint på dagen. Han har selv forskjøvet ettermiddagshvilen i og med at han er våken lengre perioder om gangen, og kan nå fort sove fra 14-16. Da er han ikke trøtt nok kl 19. Har forsøkt å drøye leggingen, men det skal veldig lite til før han tipper og blir overtrøtt - vanskelig det der. Lurer stadig på å vekke han kl 15-15.30, men synes det er veldig hardt å vekke et sovende barn, så har ikke fått meg til det enda. Vet ikke hvordan dagsovinga er hos dere? Klusset her begynte rundt da vi stilte klokka, så har også lurt på om det at det er så mye lysere ute har litt med saken å gjøre. Vi har hengt opp dobbelt sett gardiner inne på rommet hans, men i resten av leiligheten er det jo lyst, slik at han kanskje ikke får "forberedt seg" på natt like mye som før. Vi prøver å roe ned den siste halvtimen før leggetid, bare rolig lek, stell og lesing på rommet før han legger seg. Vi gjør ellers det samme som dere, går inn og roer med jevne mellomrom og så ut igjen, men er ofte inne hvert minutt hvis han er helt hysterisk. Han våkner heldigvis ikke så ofte om natta, men det har vært enkelte ganger han har vært vanskelig å roe da også. Og her er det morgen kl 5.30. Slitsomt, ja - håper det går fort over hos oss begge!
Blomsterpiken og tullene Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Jenta vår på 9 1/2 mnd har også blitt sånn. Etter en uke med leggeproblemer tror jeg at det er separasjonsangsten som slår inn også på kvelden. Igår prøvde jeg å sitte ved senga til hun sovnet, og hun roet seg og sovnet innen 10 min. Nå er ikke jeg fan av å "bysse, synge, stryke" barnet i søvn, har alltid lagt henne, sunget og gått ut uten noen problemer. Men hvis dette er en periode hvor hun trenger å ha oss i nærheten mens hun skal sovne, så gjør vi det en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå