shalin Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Da jeg fikk Prednisolon så skulle jeg begynne å ta dette dagen jeg tok ut egg,men jeg har hørt om flere som har begynt i uker før de tar ut egg,hmm spurte gynekologen min om dette sist gang jeg var der,og han anbefalte 14 dager før innsett..hvorfor praktiseres det så foskjellig fra klinikk til klinikk tro?? ...Det må jo være bedre å starte litt før innsett da? sånn at virkestoffene hadde bedre tid til å virke? Blir litt forrvirret av sånt jeg;-)
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 I følge overlege i Haugesund, er effekten av prednisolon ikke godt nok dokumentert, og jeg regner med det kan være derfor det er lite standardiserte opplegg på dette. Da jeg ba om å få prøve det måtte han ringe meg tilbake ang opplegg fordi de gjorde det litt forskjellig fra person til person etter det jeg forstod... Jeg skulle begynne samtidig med at jeg starta på cyclogest, dvs et par dager før innsett. Må innrømme at jeg egenbehandla litt, og begynte litt før og fortsatte litt lenger enn jeg skulle, nettopp fordi jeg ser at mange begynner på det mye før. Nå er prednisolon meget potent, og virker ganske raskt. Så hvor lenge før det egentlig er vits i å begynne vet jeg ikke... men nå ble vel ikke du gravid denne gang, så kunne jo endra opplegg litt til neste forsøk?
shalin Skrevet 18. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2011 Ja,tenkte jeg skulle begynne 1 uke før innsett neste gang:-) og det blir forhåpentligvis den siste;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå