Gå til innhold

Dødssykt barn på 5 1/2 år. Hva sier man?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror at det er da man skal plukke frem alt man klarer av TRO. Enten på himlen eller på ett nytt liv eller hva det måtte være. Man skal fortelle den lille hvor fantastisk det blir og at mor og far og søsken og elskede dyr kommer etter ham. At han skal kjenne seg trygg. Han er ikke alene.

Man skal aldri lyve for ett barn, for det avslører de med en gang. Men man skal klare å overbevise seg selv om at slik ER det.

Vet ikke hvorfor jeg sitter her og stortuter akkurat nå. Men det gjør utrolig vondt å tenke på at et barn eventuelt skal sitte der og vite at han holder på å dø, og foreldrene sier neida, gutten min, dette går bra. Slik en ensomhetsfølelse det gir.

Vis barnet respekt. Vær så snill.

Hva med å lese brødrene løvehjerte for han? det er den vakreste historien om barn og døden og hva som skjer etterpå, rett og slett en helt fantastisk historie :) Og det er noe man kan lese om man ikke akkurat er religiøs og klarer å overbevise gutten om at himmelen finnes..

Kondolerer til lille gutten, familien og venner av dem, det var utrolig vondt å lese innlegget :(

men er det ikke et lite håp om at barnet overlever ?

For man skal aldri ta håpet ifra en syk person.

Men ærlighet er best.

Ville vel forklart litt om hva som feilte barnet og hvorfor den kunne dø. Men ville også sagt at det er enda ikke over,så la oss kjempe og håpe at det ikke skjer.

Jeg har to venninner som har mistet hver sitt barn på hhv 5 og 6 år..

De har lest boken Sommerlandet til de. Og han ene sa på dødsleiet at han gledet seg til å komme til Sommerlandet der de andre barna var og at han ikke hadde vondt mer. (Han var veldig voksen for alderen, og sa samtidig at de som var igjen ikke fikk være lei seg og at de måtte tenke på at han hadde det kjempe fint i Sommerlandet sammen med de andre.)

Jeg sitter å gråter jeg og.. Ikke gravid, men utrolig følsom når det gjelder syke barn. Det er ingen unt å komme opp i en sånn situasjon :(((

Mange varme tanker til familien og de rundt <3

Annonse

Uff, det var ikke lange teksten du skrev HI, men bare det lille du skrev fikk meg til å virkelig gråte!

Kan bare forestille meg tankene som surrer rundt i hodet til det lille barnet som fortjener et langt å lykkelig liv, å hvor vondt foreldrene må ha det av å vite at kjære det lille barnet deres som er det kjæreste man har kommer til å dø..

Har virkelig ingen gode forslag til hva foreldrene kan si for det der må være noe av det mest smertefulle foreldre hører barna sine spørre om å jeg hadde stått rådløs i en slik situasjon!

Livet kan virkelig være urettferdig noen ganger!

Sender masse varme tanker til det lille barnet og familien<3 <3<3

Uff, det var ikke lange teksten du skrev HI, men bare det lille du skrev fikk meg til å virkelig gråte!

Kan bare forestille meg tankene som surrer rundt i hodet til det lille barnet som fortjener et langt å lykkelig liv, å hvor vondt foreldrene må ha det av å vite at kjære det lille barnet deres som er det kjæreste man har kommer til å dø..

Har virkelig ingen gode forslag til hva foreldrene kan si for det der må være noe av det mest smertefulle foreldre hører barna sine spørre om å jeg hadde stått rådløs i en slik situasjon!

Livet kan virkelig være urettferdig noen ganger!

Sender masse varme tanker til det lille barnet og familien<3 <3<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...