Gå til innhold

Jenta mi på 1 1/2 år er så sint!

Anbefalte innlegg

Fra vi står opp om morgenen til hun endelig sovner av utmattelse, er det sutring, roping, hyling, grining og tramping pluss at hun slår hodet inn i vegger, gulv og bord osv og slår seg selv... Det er evig mas etter noe å spise på. Hele tiden! Hun hører aldri etter det vi sier til henne. Bare trosser.

Hun er blid som ei sol når hun ser andre barn eller voksne, men vi kanj jo ikke være ute blandt folk 24/7 heller. Frister nesten å bli gravid igjen bare for at hun skal få en lekekamerat på hjemmebane. Men det blir nok med denne jenta i første omgang! Hun sliter meg ut!

Men lurer på om dette er en normal fase? Eller om vitaminmangel eller noe kan gjøre henne slik? Savner solstråla mi :(

Fortsetter under...

Føler med deg, vi hadde også en sånn periode på jenta da hun var på den alderen. Jeg tror det er en periode. i den alderen er alt vanskelig når de har så lyst å gjøre seg forstått men ikke har ordene. Husk at hun skjønner mer enn du tror, forklar henne hvorfor hun ikke kan få feks mer kjeks e.l. Vær konsekvent, bruk samme reglene hver dag. Lag gode rutiner.

Gjør måltidene til kosestunder hvor du sitter med henne og sørger for at hun er mett før dere går fra bordet. Om hun begynner å mase setter du deg ned til henne og sier feks "Nei, jeg skjønner du vil leke nå men mamma må vaske klær. Du kan leke selv med boka, dukken osv.."

Etter noen ganger skjønner hun deg og finner på andre ting å gjøre. La henne være med på det hun kan når du holder på i huset. Gi henne en tue når du vasker, la henne legge sokker inni vaskemaskinen osv. Her elsker minstejenta å hjelpe til på den måten. Gå ut en tur hver dag, ikke bare i vogn men også slik at hun får stabbe litt rundt og bruke kroppen.

Spør helsestasjonen om hjelp, de kan også gi deg gode tips hvordan du kan gjøre det bedt mulig for dere. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...