Gå til innhold

Vektøkning i første trimester

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har gått noe opp eller ned i vekt, og hvor langt dere er på vei.

Forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kg totalt. Jeg la raskt på meg noen kilo i første trimester, gikk ned to kg den måneden jeg spydde som en gris, og vekta raste opp etterpå. Nå er jeg 1 mnd på vei, og jeg har gått ned en halv kilo siste uka siden jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg har vært litt morgenkvalm, men ikke noe spying enda. Håper virkelig at vekta ikke raser opp denne gangen her. Jeg ble faktisk glad når jeg så at jeg hadde gått ned litt. :P

Fortsetter under...

jeg har nok dessverre gått opp 4 kg allerede...og det trengte jeg egentlig ikke

:( Men; skal nok overleve noen kilo ekstra hvis det bare blir en levende frisk baby utav det:) Er ca 10 1/2 uke nå. Gikk opp 20 kg forrige gang, men mye var væske som forsvant første uka. Resten forsvant av seg selv med amming og alt, var mye slankere ett år etter fødsel enn jeg var i ikke-gravid tilstand nå.

jeg er 4+5 og har lagt på meg 4-5 kg! Synes det er helt vilt og føler meg oppblåst og lubben... I forrige svangerskap gikk jeg ned i vekt de første 12 ukene, enda jeg er mer dårlig i dette svangerskapet... Gikk totalt opp 8 kg i forrige svangerskap. Frykter det blir en god del mer nå :/

Jeg la på meg en kilo ganske kjapt, men den har jeg gått ned igjen, så er på stedet hvil når det gjelder vekten før graviditet. Har vært ganske dårlig og spydd en del nå i begynnelsen av svangerskapet. Har slitt med å få ned mat, og ikke minst beholde det. Håper det kommer seg snart da.

Er 10+4.

Annonse

straks ti uker og opp en halv kilo. spiser masse, kaster opp et par ganger om dagen. jeg har ikke noe ønske om å gå opp masse men tar en dag om gangen. føler jeg meg mindre kvalm ved å spise ofte så gjør jeg det nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...