Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer å bli satt i gang 2 uker før termin?? Etter kontroll på riksen i dag fikk jeg beskjed om at jeg blir satt igang nå til tirsdagen,altså 17 dager før termin. Noen som har opplevd det samme,og hvor lang tid tok det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg misunner deg. Jeg ble satt i gang med nr 1, seks dager før termin...

De satte første modningsgele-kur på onsdags mårran, riene startet etter ca 40 min og rev og slet i kroppen min til jeg fikk epidural natt til fredag. Da fikk jeg også drypp for at riene skulle bli mer effektive. Vannet gikk 12.45 på fredag, pressriene startet når jeg hadde bare 4 cm åpning (ca klokka 14) så der ble jeg verdensmester i å mester pusteteknikk fram til full åpning rundt klokka 17.45 og 18.57 var jenta ute. Så det tok laaang tid, fra onsdag klokka ca 10 til fredag klokka 18.57...

Ikke meningen å skremme deg, å husk... INGEN FØDSLER ER LIKE ;)

Mange er jo bare klar ferdig ferdig ;)

Masse lykke til hvertfall :)

Skrevet

Hei hei!

Jeg fikk gutt nr 4 for 5,5 år sia og ble satt igang 17 dager før tia pga at jeg skulle opereres for carpal tunnel syndrom like etterpå. Fikk en tablett på morran i 9-tia,men det skjedde svært lite før kl 20,30 på kvelden. Da satt jeg meg i badekaret 1 times tid og begynte å blø og fikk skikkelige rier etterpå. Hadde ikke opphold i dem og dem var svært vonde(ikke for å skremme deg,men igangsetting er litt værre enn vanlig fødsel) Holdt på slik i 4 timer før gutten kom til. Åpnet meg ikke mere enn 2 cm før siste halvtimen. Dem sto klar med tang på slutten og hadde satt intravenøst itilfelle det ble hastekeisersnitt. Men det gikk som sagt bra. Var kjempesliten på slutten,så enset ikke gutten så mye,far tok seg av han til å begynne med gudsjelov.

Ønsker deg masse lykke til på tirsdag. Jeg har nå termin om 10 dager med ei lita jente,noe vi gleder oss masse til. Send meg litt fødestøv da er du snill,har venta så lenge nå synes jeg. Men men,kommer vel når hun e klar.....

Skrevet

Hei hei...tusen takk for svar:) jeg hadde en ganske tøff fødsel sist gang (stjernekikker som virkelig ikke ville ut). Så jeg prøver å trøste meg med at det ikke kan bli værre/vondere enn det...og ut må han jo uansett. Så nå prøver jeg bare å slappe av og samle krefter til tirsdagen.

Sender deg masse fødestøv,og lykke til med fødsel du også:)

Skrevet

Ble selv igangsatt ved forrige fødsel og det trenger ikke å være så ille så mange sier. Riene er med en gang veldig intense, du får ikke den myke overgangen som med en vanlig fødsel. Min fødsel startet ca 12 timer etter første stikkpille og selveste fødselen varte i 14 timer. Endte med vakuum pga ungen begynte å bli svak og måtte fort ut.

Jeg er absolutt ikke skremt, ønsker deg masse lykke til HI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...