olden Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Vi har en baby på 5 uker som tror det er dagen på natta! Det virker ihvertfall slik. Våkner en gang for å få pupp, spiser seg mett. Legger henne i senga også er hun lys våken. Gråter og vil opp av senga. Dette holder da på i 1-2 timer. Slitsomt! Hva kan vi gjøre for å lære henne at det er natt, og at hun skal sove videre etter nattmaten?
mariabee Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Sånn holdt vi på til jenta vår passerte 2 mnd, da skjønte hun endelig at natt var natt og dag var dag Vi hadde det mørkt, med svake lys på. Var ingen stimulering eller mye prating på natten Alt var helt rolig. La henne i sengen med en gang hun hadde roet seg, og til slutt sov hun lenger og lenger perioder på natten Nå er hun 4.5mnd og legger seg kl 19 hver kveld. Har ca ett nattmåltid rundt 04, må kanskje putte i smukken et par ganger midt på natten.
Mrs.C Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 jeg har akkurat det samme problemet med min på 3mnd! jeg fikk beskjed fra helsesøster at jeg bare må la han ligge, snakke til han hvert 10 min slik at han forstår at jeg er der - uten noe mer dull . han har blitt avhengig av stimulering som vugging til hver soveøkt, noe som MÅ avvennes. håper han snart lærer seg å sovne av seg selv og skjønner at natta er natta. igår sovnet han kl 09, spiste kl 02 og sovnet igjen av seg selv og våknet igjen kl 06. så håper det er på bedringensvei - men d gjenstår å se. lykke til og håper det retter seg for dere også veldig snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå