A_K Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hei! Hvordan planlegger dere at babyen skal sove i begynnelsen? Vugge eller seng?
Løvinna82 Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 vuggen står i stuen, slik at når han er liten og sover "hele tiden", så er vuggen som en dagseng. Kan sette en bag oppi vuggen dersom den lille synes vuggen er for stor i begynnelsen. Sengen står ved siden av vår seng i soverommet vårt. Det er natt sengen hans, og her blir nok bagen flyttet til på nattesid dersom han synes sengen er for stor i begynnelsen. Det var slik vi gjorde det med første mann, og det fungerte supert:) Når han blir litt større har vi en lekegrind i stuen også, det hadde vi ikke sist. Da hadde vi bare leketeppet på gulvet. Men sist hadde vi heller ikke en vilter 3 åring som løp rundt på gulvet. Så får vi se om grinden blir flittig brukt eller et oppsamlingssted for leker! hehe
Løvinna82 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 vugge i stuen, til bruk på dagtid/kveldstid nrå de sover "hele tiden". Sengen på soverommet vårt, tilbruk om natten. Vognbag/softbag kan flyttes mellom disse stasjonene i begynnelsen hvis babyen synes det er for god plass uten.
Babyønske �� Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Vi har kjøpt en Bedside Crib. Størrelse som en vugge (40x90), men er mer som en liten sprinkelseng. Kan senke ene siden og settes inntil dobbeltsengen, så er det enkelt å amme om natten uten å måtte flytte så mye på babyen. På stua skal vi ha vugge.
Regina Phalange Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Vi har kjøpt en Leander vugge, som jeg tenkte å ha i både stua og på soverommet vårt.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Leandervugge som vi flytter med oss. Har stativ i stue/kjøkken og kroker i taket på soverom og tvstua. Storebror fikk stor seng for flere mnd siden, men vil ikke gi slipp på sprinkelsenga så da blir det vugga natt og dag til han flytter over i den nye senga eller i krisefall får vi ta i bruk reisesenga til en av dem om han fortsatt holder fast på sprinkelsenga når babyen blir for stor for vugga: ) Men regner med han flytter over i stor seng i god tid før det : )
A_K Skrevet 15. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2011 Ok, jeg har tenkt å la vår frøken ligge i vugge som vi flytter mellom stue og vårt soverom, så blir det sprunkelseng på effektiv når hun blir litt større. Tror det er mest praktisk å ha henne på vårt rom en god stund, så lenge det er mye natteamming i hvert fall. Hva tenker dere om det? Når begynner dere med legging på eget rom?
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 15. april 2011 #9 Skrevet 15. april 2011 Vi har mål om flytting til eget rom når 1 år - er anbefalt iforhold til krybbedød tror jeg. Men forrige måtte vi flytte litt før for han var så ekstremt var på lyder at han våknet om jeg snudde meg i senga til tross for at han lå i sprinkelseng litt bortenfor.
Trultesmamma Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 Er førstegangs så blir litt prøving og feiling før vi finner ut hva som er best for oss men foreløpig er planen og la hun sove på eget rom fra dag 1. ( har kun et veldig lite soverom uten plass til ekstra seng) Vi har vanlig sprinkelseng + en myk bag som vi kommer til å ha oppi sprinkelsenga i begynnelsen. Jeg vil gjerne poengtere at rommene ligger vegg i vegg og dører som "møter hverandre" så teknisk sett vil hun ikke ligge lengre fra oss en om vi hadde hatt et stort soverom. Har også skaffet meg ammestol som jeg gleder meg til å benytte.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 15. april 2011 #11 Skrevet 15. april 2011 vugge i stua og bagdelen evt sprinkelsenga på rommet vårt..flytter til eget rom rundt 3 mnd alder tenker jeg akkurat som sin bror gjorde:) funket fint for oss og babyen:) sov mye bedre alle sammen fra den natta han flyttet på eget rom:)
Løvinna82 Skrevet 15. april 2011 #12 Skrevet 15. april 2011 Jeg har aldri hørt om at det å sove på samme rom som foreldrene har noe med krybbedød å gjøre. Ville tro man skulle hørt om det hvis det var tilfelle.
Løvinna82 Skrevet 15. april 2011 #13 Skrevet 15. april 2011 Jeg har aldri hørt om at det å sove på samme rom som foreldrene har noe med krybbedød å gjøre. Ville tro man skulle hørt om det hvis det var tilfelle.
Løvinna82 Skrevet 16. april 2011 #14 Skrevet 16. april 2011 nå fant jeg infoen om dettte. gro nylander sier 1 år, mens landsforeningen for krybbedød sier 6 mnd. forskningen viser at mesteparten av krybbedøden skjer før fyllte 6 mnd, etter dette avtar det veldig.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 16. april 2011 #15 Skrevet 16. april 2011 Vugge i stuen og sprinkelseng på rommet vårt i begynnelsen iallefall:) Det gjorde vi sist og, og jeg mener at vugge i stuen er et must. Det med å sove på samme rom som foreldrene er vel fordi de blir trygeg av mor og far sine lyder. Det jeg fikk høre iallefall. Selv så komemr vi til å ha henen på vårt rom i begynnelsen fordi det blir enklest med natt ammingen
tina 79:) Skrevet 16. april 2011 #16 Skrevet 16. april 2011 Har en nydelig kurv som jeg kjøpte på impuls da jeg var 6 uker på vei med førstemann, og hun ville ikke sove i den...koste seg myyye mer i vogna si som vi hadde i stuen. Så nå prøver jeg meg igjen! Skal ha kurven i lekegrinda i stuen, og stokke-sengen på soverommet. Regner med at han flytter ut fra oss så snart jeg er ferdig med nattammingen. Jeg hadde også puttet lillebror på eget rom fra dag en hvis det var litt nærmere soverommet vårt Men orker ikke å gå metersvis om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå