Gå til innhold

Baby som ikke får ro i seg når hun ligger på rygg.. fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter som er 1 uke gammel i dag. Hun får rett og slett ikke ro i kroppen når hun ligger på rygg. Bare når hun ligger på siden, på magen og på brystet mitt.. Flere som har det sånn?

Tør absolutt ikke og legge henne på magen i sengen sin, siden dette ikke er anbefalt. Tør heller ikke legge henne på siden :-/ Når kvelden kommer og vi skal legge henne i seng, Hyyler hun av full hals. :)

Har på dagen prøvd og legge henne på rygg i vogna, uten hell. ( Hun har sovnet når vi har gått tur ute ) Meen i dag har det gått litt bedre, hun har sovnet litt i vogna 2 ganger etter amming.

Er det noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre?

Føler meg litt hjelpesløs.. Det er vel normalt første gang .. :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å pakke henne stramt inn i ett teppe? Evt legge noe helt inntil hodet hennes (klut, bamse e.l)..? De liker nærhet disse små..:)

Mine har lagt "inni" ammeputen begge to når de var så små, funket kjempebra!

Men pittelitt på siden går jo også greit, det gjorde min eldste helt fra hun var nyfødt. Klarte på et mystisk vis å ake seg litt til siden, og da sovnet hun så godt:)

Skrevet

Vi har hatt det sånn hele tiden, jenta mi er 5 mnd nå. Vi brukte denne;

http://løvebarna.no/index.php?nr=90&case=4&id=853&idkategori=312&kat_name=Sove&prod_name=Babymadrass%20for%20sideleie&startrow=

en periode, men nå snur hun seg på magen selv og da er det jo greit. Overlegen på barnepoliklinikken her sa det ikke var noen fare å ha henne på magen på dagtid når hun sover kortere lurer for da kommer de jo ikke ned i den dype søvnen uansett. Jeg fulgte jo selvsagt veldig nøye med på henne. Men jeg tenker at det ikke er bra for en baby å aldri få sove heller, en 4 uker gammel baby skal ikke ha mer enn 7 våkentimer i døgnet... Så jeg syns ikke akkurat jeg er noen god mor når jeg "nekter" barnet mitt å sove fordi det ligger vondt på rygg.

Du kan jo også evt. prøve kiropraktor og se om det er noen fysisk årsak. De knekker ikke på disse små, bare strekker og tøyer forsiktig :) Vært mange ganger men jenta mi og det gjør ikke vondt for henne i det hele tatt :)

Skrevet

Er hun noe plaget med gulping? Datteren min hadde reflux og ble hysterisk når hun ble lagt på ryggen, og det skjønte vi jo etter alt for lang tid årsaken til. Da lå hun jo og svelget sure oppstøt og gulp kontinuerlig. Vippestolen ble eneste sted hun godtok å ligge alene, og så bygde vi opp senga i hodeenden.

Skrevet

Sånn var jenta mi også. Merket det allerede første dagen på sykehuset at hun nesten vrei seg over på siden selv. Tenkte at hun bare likte å sove på denne måten, og la henne alltid på siden, og byttet fra side til side. Dette fungerte greit, og hun sov. Men etter ca 4 uker begynte hun å bli mer og mer urolig. Grein mye i perioder uten at jeg kunne forstå hvorfor. Gikk da til manuellterapeut med henne, og hun hadde en låsning i nakken. Etter ett par behandlinger sov hun godt på ryggen. Nå er hun 4. mnd, og vil bare sove på ryggen.

En manuellterapeut er en fysioterapeut med videreutdanning i bein og skjellett (kiropraktor). Han kan derfor løse opp låsninger, i tillegg til å tøye i musklene som en vanlig kiropraktor ikke kan...

Det er gratis å gå til manuellterapeut med baby, så det skader ikke å bestille en time bare for å eventuellt utelukke låsning.

Her er oversikt over de som er spesialister på spedbarn....

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...