Gå til innhold

Dere som tar Crinone...

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal dere ta det? Står på pakken at om graviditet påvises skal det taes i 10-12 uker... det er jo stor forskjell på 10 og 12 uker! Jeg er idag 9+6 og har nok Crinone frem til 10+4. Tenkte å da ikke hente ut mere siden jeg er plaget av bivirkninger, og det er så dyrt. Men nå har jeg begynt å tvile. Det er jo i uke 12 morkaken tar over, så hvorfor er det da ok å slutte i uke 10?

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg skal ta Crinone til uke 12, og er nå 11+1. Har du snakket med legen/gynokologen om hvorfor du skal slutte i uke 10? Har lest at andre også slutter da, så er ikke uvanlig virker det som. Men går selv om gruer meg litt til å slutte med medisiner i uke 12...og vil helst ta blodfortynnende videre om jeg kan. For jeg har aldri kommet så langt før, og føler dette må skyldes medisinene..

Håper du finner utav det Kirsti :)

Takk for svar :)

jeg fikk foresten beskjed om å ta albyl-e frem til uke 32... en kan max ta det frem til uke 36 sa gyn.

kanskje jeg skal hente ut mere crinone da, trenger noen til ser det ut som. med mindre jeg trapper ned til annenhver dag, da skal det holde litt til...

Tok progesteron (ikke crinone, men er jo det samme) t.o.m uke 9, dette er vanlig rutine i Haugesund. Var veldig engstelig for å slutte siden jeg også har hørt at mange skal bruke det til uke 12, spesielt siden jeg har hatt en del blødninger og sånt.

Men slutta når jeg skulle, og det gikk fint. Deilig å slippe medisiner etter å ha trykket i seg 2xcyclogest, 3xprogynova og 1xprednisolon i nesten 3 mnd.

Hmm..har jo allerede luftet for gynokologen min at jeg er redd for å slutte med blodfortynnende i uke 12,og hun sa at dersom jeg ønsket det så kunne hun skrive ut Albyl-e til meg som jeg kunne ta videre i svangerskapet. Hun mente den psykiske helsen min var viktig å ta hensyn til, selv om det ikke er medisinske grunner til at jeg trenger blodfortynnende. Så vurderer virkelig å få henne til å skrive ut resept på dette..

Men Kirsti, får du blodfortynnende pga at du har en tilstand som krever det, eller får du også dette for å støtte opp svangerskapet?

Har selv hentet ut siste dose Crinone nå, da jeg akkurat ikke hadde nok til ut uke 12. Du skrev at du får bivirkninger av Crinone, og jeg lurte litt på hvilke? Lurer litt på om jeg også har det ser du...

Jeg tar albyl-e fordi det skader ikke å prøve, har ingen tilstand påvist som sier jeg bør gå på de. Sist svangerskap tok jeg albyl og cinone, og da gikk det bra med spiren. Før det mistet jeg 3 ganger, da tok jeg ingen medisiner. Så denne gangen følger jeg bare vanlig oppskrift. Hent ut albyl og du føler deg tryggere, for det er viktig å ha det bra psykisk. et skader jo ikke å ta de :)

Annonse

Jeg tar albyl-e fordi det skader ikke å prøve, har ingen tilstand påvist som sier jeg bør gå på de. Sist svangerskap tok jeg albyl og cinone, og da gikk det bra med spiren. Før det mistet jeg 3 ganger, da tok jeg ingen medisiner. Så denne gangen følger jeg bare vanlig oppskrift. Hent ut albyl og du føler deg tryggere, for det er viktig å ha det bra psykisk. et skader jo ikke å ta de :)

Bivirkning er at det svir sånn. Men har blitt bedre etter at jeg begynte å smøre meg med zink krem nedentil :)

Jeg ha gått på crinone i de to siste svangerskapene, er nå gravid i uke 36+4 og alt ser fint ut nå! På de reseptene jeg har fått er det 3 pakker a` 15 doser på mener jeg og da jeg har begynt etter positiv test har jeg hatt nok doser til ca uke 10+4 om jeg husker riktig. Som du sier er det et dyrt preparat og gå på så jeg har da sluttet.

I sist svangerskap fikk jeg albyl-E "just in case" frem til uke 13, men mistet i uke 15. I dette svangerskapet har jeg tatt albyl-E frem til uke 34-35 og det føles godt å gjøre noe anderledes, om det er grunnen til at det går bra nå er jo vanskelig å vite, men...

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...