Gå til innhold

Hvor mye sover deres på dagtid, rundt 4,5mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jenta vår plutselig begynt med 3-4 smådupper, dvs si maks 30 min pr dupp. Sover ikke lenger i vogn heller, har vært ute å gått i to timer og hun sov likevel 30min på slaget. Hun er blid å fornøyd, så er ikke noe problem, men får ikke noe rutine på sovingen

Har dere rutine på sovingen på dagtid?

Vi legger henne kl 19 og hun spiser en gang i løpet av natten, rundt kl 04.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her soves det fra rundt 9.00-12.00, og i tillegg to 30-minutters dupper i ca 13.30-tida og 16.00. Så er det i seng rundt 18.30. Her vil altså lillegutt sove lang dupp tidlig på dagen. Rutinen har han laget selv, egentlig, men jeg legger selvsagt til rette på disse tidspunktene siden han virker trøtt samme tid hver dag.

Skrevet

Vår lille på 5 mnd har plutselig funnet ut at det ikke er noe poeng i å sove flere ganger på en dag...

I går ble det en hel halvtime på trillturen og i dag ble det 50 minutter.

Syns jo det er litt lite, men hun nekter! Hun blir veeeldig trøtt når dupp nr 2 skulle vært, men jeg kan gjøre hva jeg vil, for sove - det skal hun ikke! Så kvikner hun til igjen etter en stund. Nå leker hun fornøyd på gulvet :-)

(vært litt vanskelig å få til å sove siste par ukene, men de to siste dagene har jeg bare gitt opp)

Ellers våkner hun mellom 07 og 08.30. Sover fra 21 hver kveld.

Skrevet

Vår sover fra 1930-20 og til 0630-07 med en spisepause.

Da er han trøtt etter en time og sover alt fra 45 min-2 timer. Og så 1,5-2 timer mellom hver lur (3stk) igjennom dagen.

Han er kjempelett å legge på kvelden, men på dagtid må vi virkelig jobbe for permisjonspengene altså!

Skrevet

Du har nok muligens fått deg en såkallt "30-minutters-dupper", er skrevet mye om dette her inne tidligere. Jenta mi begynte også med dette ved 3-4 mnd alder, det varte frem til nå nylig (10 mnd).

Det har med babyene søvnfaser å gjøre. Etter 30 min kommer babyen i lett søvn, og noen sliter da med overgangen til den dype søvnen igjen og våkner derfor til og får ikke til å sove videre. Det finnes en rekke tips for å klare å "lære" babyen å bryte dette mønsteret, og jeg vil råde deg til å prøve å gjøre det nå på et tidlig tidspunkt. Google på nette og søk her på forumet, så vil du finne mange gode råd!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...