Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får gutt nummer to, så har det meste av tøy. Kjipt å ønske seg masse tøy hvis vi ikke får brukt det, så tenker vi heller må kjøpe dette etter behov. Hadde tenkt å ønske oss gavekort så vi kunne kjøpe oss en Baby Bjørn vippestol. Men så den på tilbud nå, og kan spare 300,-. Så da er det vel dumt å vente en måned og betale full pris for den?

Så hva ønsker vi oss da? Er det teit å ønske seg penger og si det er fordi vi kjøpte vippestolen?

Ønsker meg også mykbag, så kan j ønske meg gavekort til det. Men vet selv at jeg hadde syntes det var såååå mye gøyere å gi en ting enn penger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt av det samme problemet.

Er førstegangs, men vi ønsker oss ikke klær siden vi har fått mye allerede og også ønsker å bruke det vi har vært så heldige å arve.

Ellers har vi både tepper, lammeskinn, vippestol, softbag osv, så ikke noe å ønske seg der heller.

Men folk spør jo, og de insisterer jo på å kjøpe ting.

Tror ikke jeg tør å si at vi ønsker oss penger, så jeg tror vi kommer til å si gavekort, men folk kjøper nok klær likevel...luksusproblem egentlig, men synes det er litt dumt at folk skal bruke penger på ting vi ikke trenger.

Skrevet

Lettere å tipse familie om gavekort enn venner syns jeg. Har det meste vi også ettersom har to,en av hvert kjønn fra før. Men som på de andre kommer jeg til å ha lav bytteterskel - bytter ting som kan byttes dersom jeg ikke tror det vil bli brukt - kan da bytte i større størrelser og klær jeg vet vi kommer til å trenge mer av. Også uansett kjekt med noe nytt til nr 3 også syns jeg. Jeg sier selv alltid at folk bare må bytte når jeg har kjøpt barselpresanger - bedre at det blir brukt enn at det blir liggende ubrukt enten pga at de ikke likte det eller har for mye i størrelsen. Går jo også an å tenke gjennom om f eks kan trenge mer ull til vinteren og tipse de som spør om det.

Skrevet

Hei!

Hvem er det dere skal ønske dere dette av? Besteforeldrene? søskene deres? Eller er det fra venner?

Det skriver du ingenting om.

Er det fra besteforeldrene så kan dere vel si at dere ønsker dere en babybjørn vippestol, men at det er dyr og er den for dyr for ett sett besteforeldre å kjøpe, kan dere ønske gavekort på den butikken dere handler på, av flere besteforeldre/tanter/onkler.

Vi har også alt av klær og utstyr etter barn nr 1, får vi spm hva vi ønsker oss/trenger til den ventende fra besteforeldrene, som jeg vet vi får spm fra når det nermer seg, så er det allikevel ting jeg ønsker noe nytt av som jeg savnet med nr 1.

-En god tykk leke matte fra sporten

-babysvømming (gavekort?)

-Nye medisinsk lammeskinn, ( de vi har er veldig mye brukt og vi bruker det fraktisk ennå i seng/sovevogn:)

-Dr.Browns flasker (fint å ønske seg fra venner også)

-leker (fint å ønske seg fra venner også)

Noen tips itedenfor å havne opp med massse klær en ikke får brukt, for det er jo unødvendig.

Lykke til med ønskelisten:)

Skrevet

Takk for svar!

Er egentlig hva en skal ønske seg fra venner og våre søsken -våre foreldre foretrekker å gi penger.

Synes jo selv det er så koselig å kjøpe små klær til nyfødte. Men som sagt så har vi antageligvis det meste vi trenger. Høres utakknemlig ut nå, og det er ikke meninga, for setter utrolig pris på at så mange er så glad i oss at de ønsker å gi oss noe! Men greit å ønske seg noe en trenger.

Derfor er vi litt i tvil om vi bare skal vente med vippestolen for å ha noe å ønske oss -men litt teit når den er på tilbud nå. Tenkte på å ønske små gavekort slik at vi til sammen kanskje fikk nok til å kjøpe den, altså -ikke at noen skulle gi noe så stort!

Har også litt lyst på en slik matte du snakker om, men har det såpass lite her at det fyller nesten all gulvplassen vår, he he..

Skrevet

Hei gulda! Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt vippestolen nå. Dumt å bruke 300 kr mer enn du må, om det så er i gavekort.

Og så er det jo godt med alt som er i hus :-)

Husk at får dere klær så kan det jo byttes. Og veldig mange handler jo gaver og slikt i kjedebutikkene, og da kan de faktisk byttes i voksen klær også :-)

Kanskje litt rart, men man trenger jo ikke si noe om det. Og alt er jo bedre enn noe som bare blir liggende i skuffen med merkelappen på!

Skrevet

Hei. Jeg og ønsker meg baby bjørn vippestol:-) Lurer bare på hvor den er på tilbud nå?

Skrevet

På Barnas hus. Vet ikke hvor lenge, for så den ikke i tilbudsavisen. Men står på forsiden på siden deres :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...