Gå til innhold

Natt urolig baby, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir snart 4 mnd og jeg pumper melk og gir ham flaske. Han får 100-110 ml pr måltid, hvis jeg prøver å øke dosen, spiser han ikke opp. De siste ukene har han vært så utrolig urolig om natten, våkner ca hver andre time for å spise (mot normalt nærmere hver 3-4 time på dagtid), er dette normalt? Noe jeg kan gjøre? Kjenner det at jeg blir mindre og mindre opplagt for hver dag som går :P

Håper noen har gjort seg noen erfaringer og kan komme med noen tips til oss :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo väre så enkelt at han trenger mer mat, smakspröver av mild gröt kan jo gis nå, og om det hjelper er det jo bare å kjöre på med litt mer gröt for hver dag.. Kan höres ut som han rett og slett trenger noe mer enn melk i magen:) Ev grötpulver sammen med melk iflaske så blir det velling.

Skrevet

Hei,

Er enig med innlegget fra "5", tror du skal prøve å introdusere litt grøt til sønnen din. For husk at han er i den "alderen" hvor han beveger seg og aktivisere seg mye mer enn tidligere og trenger derfor mer energi. Etter at jeg begynte å gi grøt til nurket, har han sovet mye lenger og bedre om natta :) Du får lykke til! Håper det ordner seg for deg snart :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg glemte å skrive at han sover kjempebra fra ca 18.30 til ca 02.30 (melk kl 22 og 01.30) men etter det er det han begynner å tulle. Da må jeg evt begynne å gi ham grøtmåltid midt på natten?

Nå i dag er det morgen for ham kl. 04.45...'Vi har prøvd å legge ham senere om kvelden i håp om at han skal sove bedre og lenger, men dette har hittil hatt motsatt virkning. Gjesp!

Skrevet

Nei, ikke gi han gröt om natten:) Det gir du som kveldsmat sammen med amming. Gröten sitter i litt lenger og kan gjöre at han sover lenger, men det er jo ikke noen garanti. Lykke til!

Skrevet

Takk igjen, grøt skal handles i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...