Gå til innhold

Igangsetting.... På overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff er det noen det ute med positive ord om det å bli igangsatt? Jeg ligger på sykehuset nå og de snakker om å sette meg igang i morgen. Er da 10 dager på overtid. Nå er jeg ganske så nervøs!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk greit for meg, har blitt igangsatt to ganger. Men nå har jeg ingenting å sammenligne med... Var veldig forskjellige fødsler, føde er jo grusomt vondt utansett, men vi klarer jo alt!

Skrevet

ja, bli satt i gang! Ingen vits å gå lengre over tiden enn 10 dager! Jeg hadde tryglet og krevd om jeg var så mye over som du er. Du skal jo ha ut denne babyen, og jo lengre du venter jo større blir han. Pluss at hvis du er ørlite moden og litt klar for fødsel så skla det ikke så mye til før igangsettinga går over til å gå av seg selv, at kroppen tar over liksom. Lykke til!!!:)

Skrevet

Hei!

Jeg ble satt igang forrige onsdag. Grua meg litt i forkant, men det viste seg å være uten grunn. Var mitt 3.barn, men første gangen jeg ble satt igang. Fikk første pille kl.12, hadde da 2cm åpning og var umoden. Etter 15 minutter kjente jeg at kynnerne ble litt kraftigere, men trodde vel helst det var innbilling. Etter å ha ligget en time gikk vi og spiste litt lunch, ned i kiosken osv. Fremdeles hadde jeg kynnere.

Kl.14 fikk jeg en seng på et observasjonsrom hvor vi slappet av litt. Ca.kl 15 skjønte jeg at det var rier og begynte å måtte puste meg gjennom dem. Fikk sjekket åpning igjen kl.15.45, hadde da 3-4cm.

Kl.17, altså en drøy time etter, kom jenta vår ut :)

Lykke til i morgen, går nok strålende skal du se!:)

En veldig intens siste time, men jeg var lykkelig for å være ferdig med det!:)

Skrevet

Spør du meg er du heldig..:)

Jeg tryglet og ba om å få igangsetting sist, da jeg var over 14 dg på overtid og ingenting skjedde.

Men nei, dette var ikke noe Haukeland sykehus praktiserte var tilbakemld jeg fikk.

Så om du kan få velge hadde ikke jeg vært i tvil om hva jeg hadde valgt iallefall. Og fødsel er fødsel uansett og det er jo ikke til å legge skjul på at det er vondt..

Da min tilslutt ble født langt over tiden, var han så slapp og utmattet og jordmødrene sa at dette var pga han hadde lagt så lenge at reservelagerert var brukt opp, han hadde rett og slett hatt behov for mat tidligere ifølge jm.

Lykke til til deg uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...