Gå til innhold

er det noen andre som har hatt barnevakt lenge når baby er bare 9 uker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått et så knallbra tilbud av en kamerat!!

han hadde en billett ekstra til en konsert med favrittartisten min på lørdag.. og han lurte på om jeg ville ha den.. men jeg vet ikke om jeg kan ha barnevakt så lenge ennå??

konserten begynner kl 20.00

og jeg har litt over 1 time å kjøre.. så da må jeg reise ca 18.30

og jeg er nok ikke hjemme igjen før 2-3 tiden.. kan jo selvfølgelig reise hjem før det er slutt da ;)

huff..

jeg skal jo kjøre egen bil selv.. men det er jo et stykke unna..

jeg vet han tar flaske og han virker ellers trygg på tanten sin.. og henne stoler jeg på også.

det er ingen pappa inne i bildet så jeg har ingen andre valg..

klart kommer det flere konserter og det er ikke noen krise om jeg blir hjemme.. men det hadde jo vært skikkelig morro da!! er det noen andre som har hatt barnevakt så lenge så tidlig før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde barnevakt en kveld vi ville ut. Jeg la han før vi dro og var hjemme til jeg visste han som regel pleier å våkne :)

Er du trygg på barnevakten og du er komfortabel med å være borte fra baby´n noen timer, så syns jeg du skal dra på konsert jeg:)

Husk at hvis mamman har det bra, har også baby´n det bra. :)

Skrevet

glemte å skrive at han var ca 10 uker da :)

Skrevet

Har hatt barnevakt 2 ganger. 1 gang når ungen var 1 mnd (da sov han hos farmoren) og en gang sist helg satt tanten hjemme hos oss. ungen er 9 uker idag

Skrevet

takk for svar! :)

det var i allefall en myyye mer hyggelig tone her inne enn på anonymforumet.. men det regnet jeg med :P

jeg tror nok det går helt fint.. og for å være ærlig tror jeg ikke han kommer til å merke at jeg er borte.. og jeg er jo tilgjengelig på tlf hele tiden. :)

Skrevet

Første gang poden sov borte, var han 7 uker. Vi skulle ha pinnekjøttlag, og gutten vår sov hos foreldrene mine. Gikk helt fint, men jeg var helt SJUK etter å få ham tilbake igjen :-D Henta ham kl 9 om morgene, he he...

Kos deg på konsert!

Skrevet

Min er 9 uker imorgen og så langt har vi testet at pappan får til å legge ham med flaske når jeg har vært borte en kveld. Har da ikke vært så langt unna, men det har gått fint med et par-tre leggeforsøk. Nå har vi begge kjøpt billett til en konsert i mai (han vil være 3,5 mnd da) og har avtale med bestemor om å legge ham den kvelden.

Jeg vile dratt på den konserten uten dårlig samvittighet, så lenge ungen tar flaske. Du får bare avtale med barnevakten hvor mange timer de orker å bruke på legging - evt om du skal dra hjem hvis det blir for ille. Går jo an at de sender en melding når han sover sånn at du kan ta det med ro i tillfelle du må kjøre hjem.

Skrevet

Så lenge du selv synes det går greit å være borte fra babyen din, så synes jeg at du skal dra på konsert og kose deg! Jeg har hatt en del barnevakt for vesla, fortsatte nemlig på skolen etter hun var født. Så min mamma hadde henne fra 7-17 når vesla var en mnd gammel, så jeg fikk tatt eksamen! Jeg savnet vesla og fikk litt dårlig samvittighet, men bortsett fra det så gikk det veldig bra:) Kos deg på konsert du! Man er en bedre mamma om man får litt tid alene uten baby innimellom!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Å så hyggelig da! kos deg!

Jeg skal ut i kvald faktisk Mille er 5 uker bare.

En venninne kommer 20 tiden så prater vi og så går ike jeg før hun føler hun har kontroll (hun er veldig flink med barn)

Mille sover fra 23-07 så blir bare noen timer med våkentid før et mme måltid 22.30 ca så sover hun til i morgen, jeg blir ute til det stenger JIPP!!

Kjøpt meg nye jeans som jeg har ålt meg inn i for nå skal jeg ut å bare være meg og ikke mamma, herlig! er også alene så skjønner du må få litt "deg selv tid" KOS DEG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...