Gå til innhold

hvor mye spiser deres 4 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt som er ganske tung i forhold til lengde. han har fått kombinert mme og morsmelk, men de siste 2 ukene har han kun fått mme. helsesøster ønsket på 3-mnd kontroll at jeg ga mat hver 4 time, hvilket jeg har gjort.

han har fått mye vann mellom måltidene, for han vil ha mye oftere enn det. Han har som oftest slått seg til ro med vann, men nå gjør han ikke det lenger. Jeg gir han ca 170 ml mme i et måltid, men han kunne nok drukket mer. De siste nettene har han våknet annenhver time for å få melk, tidligere har det vært 2 ganger pr natt.

I og med at jeg har fått beskjed om at han er for tung, sliter jeg litt med å vite hva jeg skal gjøre nå.... Gi grøt, for å redusere melkebehovet? Eller gi han mer mme i hvert måltid?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer stort sett min gutt på 4 mnd og 3 uker, men har hatt perioder den siste måneden hvor jeg kun har gitt mme. Da har jeg gitt 200 ml hvert måltid, nå i det siste opp mot 230. Det er det som er angitt på pakningene for barn fra 4 mnd, og siden han sluker det regner jeg det som et passe måltid for han.

Jeg er overhodet ingen ekspert, men ville prøvd å gi denne "maksdosen" ved hvert måltid (anbefalt 4-5 ggr om dagen) for å se om han virket mer fornøyd totalt sett da. Og teste ut vann om nettene. I tillegg er det kanskje fint å introdusere grøt nå? Det metter jo godt, litt ekstra pga konsistensen vil jeg tro.

Lykke til!

Skrevet

Min snupp på 4,5 mnd spiser 120 ml mme ca hver 3 time, på natt er det lengste strekket på ca 6 timer uten flaske.

Ser jaggu ut til at min spiser lite?!

Skrevet

Min lille tykke baby spiste 180-200 ml hvert måltid fra 3-4 mnd. Begynte med grøt da han var 4 mnd, etter det spiser han 120 ml til hvert måltid og ingenting på natten. Blir snart 5 mnd nå.

Det høres ut som at babyen din hadde hatt godt av å begynne med grøt. det er ingen grunn til å la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...