Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misliker veldig at folk tar på magen min. Greit med man og barn, og til nød moren min, men ellers synes jeg det er veldig ubehagelig. I uke 34 og føler meg enorm, med stor og hard mage som presser opp så jeg sliter med pusten, navle som har poppet ut og er vond, og mage som tar sånn plass at det å bøye seg er krevende (og jeg lurer veldig på hvordan jeg skal få tatt bikinikanten...) synes da det er et minstekrav at jeg skal slippe andres hender strykende på magen. Som kollegaer av meg. Svigers kommer kanskjei påska og jeg klarer å bekymre meg over at svigermor sikkert hiver seg over meg og magen. Vil ikke! Meg som er sær eller flere med fobi mot deling av egen mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir sur hvis noen rører (rister) på magen min

min mage og ingen skal gå å plukke på den.

en annen ting er hvis de spør om lov å kjenne når ungen sparker :)

Skrevet

Helt enig! magen min er min og bare min ( og samboeren da), alle andre får ta og kjenne på sine egne mager :)

Skrevet

Hater bli klå på magen, den er nemlig MIN. Greit at babyen inni er besteforeldres gull osv, men hun skal de få lov til holde og kose så mye de vil så fort hun har flytt ut av MIN mage. Mamma og svigermor har fått streng beskjed at babyen kan de kose når hun er født, samboer får kose så mye mage han bare orker, han får jo kose med meg til vanlig også:) Ellers er det egentlig bare hundene mine som får lov ligger inntil magen høre hjertelyd og kjenne bevegelse, det er like mye kos for meg som de.

Skrevet

Jeg setter grensa ved mennesker jeg ikke kjenner, kollegaer jeg så vidt er på hei med f eks. Forrige svangerskap var det veldig mange som følte at magen min var fritt frem for alle, og da en perifer kollega jeg aldri hadde snakket med la en hånd på magen min uten forvarsel og uten å si noe, la jeg likegodt en hånd på stumpen hans. Han så veldig forfjamset ut, jeg bare smilte og sa "jeg trodde det var sånn at vi skulle ta på hverandre, jeg". Innrømmer at det var litt morsomt å se uttrykket hans ;)

Skrevet

HELT enig. Ingen jeg kjenenr tør, de vet hva jeg mener om det. Men en bussjåfør tok på magen min her om dagen og sa den var blitt stor. Har ikke tenkt å ta bussen han kjører NOEN gang mer pga det. Jeg ble fly forbanna og klikka i vinkel! Litt hormoner, jada, vet det. Men hallo???? Jeg har førerkort og kan kjøre istedet, er bare at jeg har vært så uvel i sv.skapet at det har vært lettere å ta bussen enn å kjøre selv, men altså ikke det mer nå nei!

Skrevet

jeg tror ingen av oss liker at uvedkommende plutselig ser sin rett i å tafse oss på magen. det er rart det der. Jeg biter meg litt i det og lar de gjøre det selv om det er ubehagelig, men hvorfor i all verden skal de ta på magen? jeg har da selv aldri sett min rett i å ta på andre gravides mage. Jeg ser absolut din frustrasjon. Jeg syntes også det er frustrerende at alle skal fortelle meg hvor stor jeg har blitt. Jeg har da vel speil hjemme hos meg selv! og jeg har velfungerende øyne! Grrrr! :)

Skrevet

Helt enig! Den er forbeholdt mannen min og storesøsknene, og legen: ) De andre får holde seg langt unna ! Merket jeg unngikk spesielt ei på jobb som stadig skulle borti magen min.

Skrevet

Laga en tråd om dette sist jeg var gravid.

Da ble jeg nedrent i kommentarer om at jeg var så sær og sur som ikke lot folk kjenne på magen min, og at jeg umulig kunne være stolt over den :o)

Har akkurat det samme som før.

Kommer det folk og grafser på magen min, er hånda mi kjapt ute på deres mage tilbake.

De fleste tar hintet, noe skamfull, og trekker hånda til seg.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...