Gå til innhold

SV får iallfall IKKE min stemme!

Anbefalte innlegg

Makan til mindre familievennlig politikk har jeg ikke hørt om!

Først foreslår de en tredobling av permisjonen. (Hvorfor kan ikke den enkelte familie få bestemme selv???!! Vi er da voksne mennesker som vet våre egne families behov best.)

Å nå dette her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084236

Makan!

Her kommer Krf med et kjempe fornuftig forslag, som gir foreldre større frihet og slipper å sende 1åringene sine fulltid i barnehage for å få endene til å møtes. Men SV kaller dette forslaget en katastrofe, kun p.g.a at innvandrermødrene og barna deres ikke blir intregrert i samfunnet pga kontantstøtten.

Hva med alle oss norske familier som faktisk har stort behov for denne ordningen??

Nei, nå er jeg frustrert, stemmer iallfall ikke SV.

Fortsetter under...

Du kan bestemme selv. Du står helt fritt til å takke nei til satens generøse tilbud om å få penger for å være hjemme med eget barn.

Og takket du ja til tilbudet så kommer slike penge-gaver fra staten alltid med føringer.

Du kan velge selv.

Du ser ikke lenger enn din egen nesetipp, åpenbart. For oss som ser hvilke problemer det medfører når minoritetsbarn tilbringer førskoleårene i et miljø der de overhodet ikke lærer norsk, er det soleklart at SVs uttalelser er helt korrekte.

Den manglende språklige og kulturelle integreringen er en katastrofe for barna, og også for samfunnet forøvrig. Barn begynner i dag på norske skoler uten å kunne ett ord norsk. En ting er at det må brukes masse penger på norskundervisning, noe mye verre er at de er isolerte pga språket, og etter hvert blir frustrerte. Dette gir seg utslag i en utagerende oppførsel. Jeg har sett på nært hold hva dette gjør med en klasse med små barn. Og barna det gjelder kan ikke klandres, de har blitt sviktet på det groveste og gitt fryktelig dårlige forutsetninger for skolegangen. Så blir de hengende etter, blir "verstinger", kommer inn i feil miljøer, og vips, så har du en ungdomskriminell.

Jeg er klar over at dette ikke er en fasit for alle, men tro meg, denne tendensen er godt dokumentert! Snakk med en lærer fra en skole i Groruddalen dersom du ikke tror meg.

21.31 har noen svært sentrale poenger her.. Tror du virkelig ikke, hi, at dette tilbudte ville blitt en sovepute for innvandrerkvinner som sliter med integrering/språk/karrieremuligheter? Eller for norske kvinner med lite utdanning/mulighet for kun dårlig betalte jobber? Ser du ikke da hva dette vil medfre av problemer for barna som ikke blir integrert, spesielt de utenlandske som ikke lærer seg norsk og får et gedigent handicap i starten av sin skolekarriere, og også sosialt ift andre barn..

Det er et vanskelig spørsmål, for det hadde sikkert vært en ok løsning for en del familier som ønsker mer tid med barna, men det bringer jo med seg såpass mye problemer at jeg så definitivt ser at forslaget fra KrF kan være ganske katastorfalt for enkelte grupper..

Først og fremst mener jeg at det er hårreisende at norsk politikk skal basere seg på etniske minoriteter. Man må se på hva som er til det beste for HELE befolkningen, ikke lage politikk basert på behovene til bare en gruppe. Da får man heller lage unntak for denne gruppen, og si noe om at hvis barnet ditt ikke klarer den og den språktesten innen den og den alderen, så må barnet gå i barnehage eller lære norsk på andre måter. Det blir for dumt om folk skal gå glipp av tilbud fordi dette tilbudet ikke lønner seg for en bestemt gruppe.

That said, så mener jeg også det er et tåpelig forslag å tredoble kontantstøtten til 10 000 kroner. Hvorfor i all verden skal samfunnet finansiere at noen ønsker, og har råd til, å gå hjemme? Hvor samfunnsøkonomisk intelligent er det?

Hvis man mener det er så horribelt å sende 1-åringen sin i barnehagen, så får man enten finansiere hjemmetilværelsen selv, eller la være å få barn om man ikke har råd til det.

Så jeg er utrolig nok enig med Sv om noe, jeg er bare ikke enig i argumentene deres.

Annonse

Ja, det er gode poenger som nevnes her. I tillegg kan det nevnes at kontantstøtten ikke bare kan fungere som en hvilepute, men at innvandrerkvinner presses til å få flere barn og være hjemme med dem for å motta kontantstøtte, i stedet for å gå på norskkurs og få utdannelse og jobb. Dette er et stort problem både for kvinnene og barna. Kvinnene blir isolerte, uintegrerte og totalt avhengige av mannen. Konsekvensene for barna er allerede godt beskrevet her.

Folk skriker opp om integrering og at innvandrere må tilpasse seg og bli norske. Det er viktig, men da må forholdene tilrettelegges så det kan skje. Økt kontantstøtte vil gå i motsatt retning.

Enig med deg. Det er helt vanvittig at SV først og fremst tenker på hva som er bra for INNVANDRERE!

Norske politikere skal handle i nordmenns beste interesse, alt annet er forræderi og forræderi bør straffes med døden.

Hjelper dårlig når SV generelt er på bærtur. Ikke har de peiling på finanspolitikk, ikke har de peiling på forsvarspolitikk, ikke har de peiling på integreringspolitikk og de består hovedsaklig av en gjeng med uutdannede mennesker, eller hauger og lass med lærere. Ikke akkurat representativt for befolkningen ;)

Når dette med deling av barselpermisjon kommer opp i debatt, så kommer alltid dette argumentet med at "du trenger ikke si ja til tilbudet, tilbudet kommer med føringer" opp. Og jeg skjønner ikke helt greia med det. Vi lever da i et demokrati.

Det er ikke sånn at politikerne sitter på en pengesekk som er deres, så må vi borgerne ydmykt sitte å ta i mot det vi får. Pengene som disponeres ut over statsbudsjettet er det norske folk sine penger, og VI er faktisk med på å bestemme hvilke føringer som skal gjelde for disse pengene. Hvis flertallet mener at

a) man skal få penger for å gå hjemme i x antall uker når man får barn, fordi det lønner seg for landet at det fødes barn her, og

B) at familiene selv skal få velge hvordan disse ukene skal fordeles mellom foreldrene

ja, da er det jo sånn det skal bli da. Man stemmer jo på det partiet som taler sin egen sak.

Hvis politikerne i en kommune driver med helt horrible prioriteringer, la oss si de bygger fancy kulturhus ingen av innbyggerne ønsker seg, mens de få eldreboligene som eksisterer råtner på rot, skal man da kunne si "du MÅ jo ikke takke ja til statens GENERØSE tilbud om å komme i en verdig eldrebolig - tilbudet om eldreomsorg i denne kommunen kommer tross alt med føringer"? Eller er man som borger i dette landet med på å bestemme hvordan pengene skal brukes?

Annonse

Hvor dum går det an å bli, 22.33? Ser du virkelig ikke at det å sørge for at vi ikke får uintegrerte ghettoer her i landet er til nordmenns og det norske samfunnets beste? Integrering er faktisk den eneste veien å gå for å bekjempe uønskete holdninger, islamisme, kvinneundertrykking i innvandrermiljøer.

Men ut i fra de to siste linjene dine tenker jeg at du enten er totalt, stokk dum eller hinsides useriøs.

Jeg tenker at en person som ikke klarer å delta i en debatt uten å dra "du er dum"-kortet egentlig bør finne seg noe annet å drive på med jeg da, eventuelt bli kastet på hue og ræva ut av debatten - selv om det er et anonymforum.

Så dere ikke "nyheten" i dag om at mange barnehageansatte i Osloområdet ikke snakker norsk?

Da har det jo ingen språklig betydning for barna hvis de kan snakke pakistansk i barnehagen også.

Og at man skal tvinge innvandrerkvinner ut i jobb? Det er da allerede for få jobber her i landet?

SV har noen viktige poenger her. Og til dere som klager på at SV ser viktigheten med integrering - slutt da senere å klag på at fremmedkulturelle ikke "følger våre regler", "de ødelegger mine barns skolegang" osv. Her gjør man et kjempeviktig tiltak for bl.a disse men også for de unge som ser det som en økonomisk løsning ved å få barn. Alle resurssvake, arbeidsledige osv kan fort se dette som en inntekt".

Barn har godt av barnehage, og her i norge har vi et flott barnehagetilbud til våre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...