Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 20 med mitt andre barn. Er ikke sikker på om jeg har kjent liv enda... Dette bekymrer meg. Noen andre som har kommet så langt på vei uten å kjenne liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 17+3 og har heller ikke kjent liv (tror jeg). Dette er mitt 2.svangerskap, så trodde jeg skulle kjenne bevegelse litt tidlig denne gangen, men nei.

Legen mente jeg burde kjenne noe i løpet av denne mnd. Håper jeg gjør det. Har ikke vært bekymret ennå, men....

Jeg har ikke begynt å legge på meg ennå. Har en liten mage da, men... Jordmor hørte på magen for første gangen da jeg var 17uker, og hørte hjertet med en gang, så regner med alt er greit. Skal heldigvis til ul rett etter påske. Regner bare med at det er morkaken som ligger foran mot magen. Hva sier jordmor eller legen til deg? Er de bekymret over at du ikke kjenner liv?

Skrevet

Har ikke snakket med legen om dette, for det er en stund siden siste kontroll og først i det siste jeg har blitt bekymret. Har vært på ul for noen uker siden og alt var fint. Babyen var skikkelig aktiv der inne.

Skrevet

Ingen andre som ikke kjenner liv halvveis i svangerskapet??

Skrevet

Er i uke 16 eller 17 (litt usikkert når termin er). Kjenner bare liv når jeg kjenner etter og er tålmodig. Er barn nr.2 og kjente liv første gang i uke 12. Så nå går jeg og tripper etter å kjenne skikkelige spark og liv i magen.

Skrevet

Åh,så bra at det er flere enn meg som ikke kjenner liv.

Er selv 20+3 og kjenner ingenting. Kan kjenne litt bevegelser, men vet ikke om dette er fosteret eller noe annet. Er førstegangs..

Håper alt er bra der inne hos oss begge.

Skrevet

Jeg kjente ikke noe før i løpet av uke 21 ca. I begynnelsen var det veldig vanskelig å vite om det bar babyen som sparket eller om det bare var litt luft eller noe, men nå e eg i uke 22 og kjenner det ganske tydelig. Men det kjennes ikke noe særlig på utsiden enda. Da jag var på ultralyd i uke 19 fikk jeg beskjed om at det ikke var noe unormalt at eg ikke kjente noe enda, og at det sikkert kom til å gå en stund til før eg kunne kjenne det, for det var ganske mye fostervann rundt babyen og da kjennes sparkene mindre.

Eg ble litt bekymret på slutten når eg kjente og kjente etter liv uten at det kom noe, men det gikk altså helt fint! Sparkene kommer nok til slutt.

Lykke til videre med svangerskapet og gled deg til sparkene kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...