blockarella Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Jeg er 36 + 5 idag, andregangs og har hele tiden ligget i toppsjiktet på SF-kurven - akkurat innenfor normalen. Målte meg for to uker siden hos jordmor, og igjen hos legen for to dager siden. På disse to ukene hadde SF-målet sunket med nærmere 3 cm, og legen mente at det var fordi babyen hadde sunket ned i bekkenet. Men hodet er ikke festet. Jeg opplevde ikke dette med førstemann (som jeg husker i hvert fall), selvom han festet seg ca tre uker før termin, og ble derfor litt usikker på om dette er normalt...? Har dere andre opplevd det samme? :-)
Mia2011 Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 De har forskjellige måter å måle på, det er derfor viktig at man så langt det lar seg gjøre går til kontroll hos samme person, så det kan være derfor det er så stort sprik.. Selv har symfysemålet mitt økt de siste ukene, til tross for at magen er sunket og hodet var festet for over 3 uker siden. Er 38 uker idag.
Tenker på nr 4 Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Dette er nok helt normalt:) Med første husker jeg ikke helt. Men med nr 2 og nå med nr 3 så har det sunket nå nærmere slutten:) Magen har ramlet ned litt, men hodet har ikke festet seg enda:) Har 3 uker til termin:)
tina 79:) Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Det er helt vanlig at SF-målet synker og flater ut på slutten. Har nesten identisk kurve på begge mine svangerskap, der målet har vært helt på topp i det grønne feltet rundt uke 36, også sunket kraftig fra uke 38, selv om hodet ikke har festet seg. Jeg har termin i dag.
blockarella Skrevet 14. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2011 Ja, jeg syntes vel egentlig at det var logisk, bare tenker litt for mye når jeg ikke får sove om nettene... ;-) Godt å høre at det er flere som har opplevd det og at det er ganske vanlig!
Nr.2 <3*FØDEKLAR Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Jeg er i uke 36+4 og her er magemålet også synket. Helt normalt og ingenting og bekymre seg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå