Gå til innhold

Dere som har fått baby mellom november-mars:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk i november, og det var ikke ideelt. Vi fikk ikke barnehageplass den høsten hun fylte 1 år, så nå er jeg hjemme i ulønnet perm fram til barnehagestart i august.

Mye snø, og en veldig kald vinter i fjor gjorde at vi ikke kom oss ut på nesten 1 mnd.

Og hun kommer nok til å hate oss det året hun fyller 18 :D

MEN når det er sagt, vi brukte over et år før jeg ble gravid, og jeg er overlykkelig for at vi greide det selv uten hjelp. Så bakdelene blir i grunnen bagateller i den store sammenhengen.

Fått i januar og mars, og vil helt klart si at mars var det beste. Men gikk helt fint å få baby i januar også. Har hatt god vogn så babyene har ligget fritt for vær og vind nedi der. Det var nesten verre at januarbabyen var så travel da sommeren kom, mens marsbabyen fortsatt sov endel og krøp ikke avsted da ;)

fikk 2 ganger i februar. Helt perfekt! barnet vokste i takt med at det ble lysere ute. Også en fordel å være eldst i klassen.

Har også et oktober barn. litt tyngre å gå inn i den tunge årstiden, så er man så heldig at man kan velge, så ville jeg gått for et kvartal 1 eller 2 barn

Fikk i januar sist og syns ikke det var så mye ulempe med det. Men bor på vestlandet da, så vintrene er ikke av de hardeste. Januar det året jeg fikk min baby var veldig mild, så det gikk helt fint å f eks ta med babyen ut på trilletur. Ellers koste vi oss mye inne og tok det med ro.

Nå venter jeg nr 2 når som helst, så gjenstår å se om jeg syns det er så mye bedre å få på denne tiden av året. Ser for meg at man lettere kan føle seg bunden til å være inne når været er fint. Ikke alltid bare bare å ha "uteliv" med en nyfødt heller.

Fikk baby i februar, og synes det var helt perfekt. Starter å gå mot lyse tider. Var lite snø det året, og våren kom tidlig. Passe stor når sommeren setter inn også. Hadde gått for det igjen :) Kan ikke svare for før jul. Men tror det ikke hadde gjort noe heller.

Annonse

Jeg har fått en desemberbaby og en septemberbaby. Fordelen med desemberbabyen var at jeg var "bare litt gravid" på sommeren, og det var ikke noe problem med varme og hovne bein osv., som jeg syntes var litt plagsomt da jeg hadde termin i begynnelsen av september. Jeg syntes desemberbarnet mitt hadde perfekt alder da sommeren kom. Hun var stor nok til å være med ute på alt, men hun krabbet heller ikke sin vei (men det hendte at hun rullet(!). Hadde med et stort teppe på stranden + strandtelt, og der lå hun kjempefint! Vinteren var heller ikke for kald, så vi gikk lange turer så å si hver eneste dag. Det hadde nok vært litt annerledes i vinter, hvor det var veldig kaldt... For meg som får kraftig bekkenløsning, er det også en fordel ikke å være høygravid når det er vinter og glatt ute, for da blir bekkenløsningen mye verre. Fint å kunne sykle fram til fødselen, slik at man slipper å belaste bekkenet med å gå... Eneste ulempen med desemberbaby, er at hun nå er yngst i klassen, og det er ugunstig, så hun kunne godt ventet til januar, men det er jo ikke så lett å planlegge...

Vi har en januarbaby, og venter nr to i oktober :) syntes januar var helt suuuuper ! Vi kosa oss inne med den lille når det var surt og kaldt i januar, og hadde en baby som fortsatt sov en del når sommeren kom-uten å stikke av hele tiden ;) hadde definitivt valgt januar forran oktober, gleder meg ikke til en høygravid sommer, men gleeeeeder meg til å bruke mange måneder inne på å bli kjent med oktoberbabyen :) trilleturer kan vi nok se langt etter, men vi får melde oss på mor/barn trening istede :) ååååh, som jeg gleder meg til oktober ! Har en følelse av oktober blir den beste måneden i 2011 :)

Det er litt tosidig. Jeg synes det var ekstremt tøft å ikke komme seg ut på et par mnd, fordi det var for kaldt ute. Var mye inne på kjøpesenter den vinteren.

Derimot var det en fantastisk vår og sommer med et litt større barn som man kunne ta med seg på gåtur og sykkelturer.

Men det er vel ikke uten grunn at jeg venter augustbaby denne gangen.

Har en november baby og en januar baby. Ser ikke noe problemer med noe av det. Har aldri tenkt tanken engang på å planlegge barn etter årstid. Men det er nok en fordel å være født tidlig på året, ikke bare i forbindelse med 18 årsdagen og å slippe å være den som ikke får kjøpe øl, men mest i forbindelse med skolestart, og det å være moden nok for situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...