Gå til innhold

Da mistet jeg min lille

Anbefalte innlegg

Var 7 + 2 og har hatt småblødninger siden mandag kveld , bare litt på papiret. Var på UL i dag og da var hjetet sluttet å slå. Det slo for en uke siden. Er veldig lei meg , da jeg egentlig er moden mamma og sikkert ikke har så mange sjangser på å få en liten atpåklatt. Dere som har mistet. Hvor langt tid tok det før dere ble gravide på nytt og hvor gamle var dere? Nå håper jeg kroppen renser seg raskt og håper jeg slipper unna langvarige blødninger.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143141074-da-mistet-jeg-min-lille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så trist! Det er fryktelig vondt å miste. Jeg hadde en MA, og fikk utskraping. Blødde i et par uker, tenker jeg. Ble gravid på 2. PP, 29 år. Nå nærmer det seg termin, så jeg føler meg utrolig heldig siden alt ser bra ut fortsatt her. Men føler vi er en til i familien, en vi bare ikke fikk møte.

Håper kroppen snart er i gjenge igjen, og at du skal få oppleve å få babyen din! Masse klemmer!!!

Dette var trist å lese, speseilt siden du sier at du er "moden mamma" og det er stor sjans for at det blir vanskelig for deg å bli gravid igjen. Man rekker å legge mange planer , og drømmer mange drømmer med en gang man blir gravid, og føler seg temmelig tom når drømmene knuses. Det er iallefall min erfaring.

Jeg mistet i uke 11 sist. Jeg ble gravid igjen i 10pp, så det tok sin tid.. Jeg var 35 da jeg mistet, og 36 nå, så ikke så helt ung jeg heller : )

Ønsker deg lykke til!

Hei, så trist å høre at du mistet, håper det går bra med deg!

Jeg hadde en MA i uke 11 i høst (dvs. babyen var da ikke kommet lenger enn ca. uke 7-8, det tok litt tid før jeg oppdaget det). Jeg ble gravid igjen med en gang (dvs. ventet til jeg hadde hatt en mens, siden jeg fikk beskjed om det på Riksen, så det ble på andre eggeløsning etter utskrapningen). De sa til meg at det stort sett var lett å bli gravid igjen etter en MA/SA siden "kroppen var i riktig modus". Jeg er 35 år, så ganske moden jeg også, selv om jeg vel har noen år igjen på meg ift. graviditet.

Jeg håper det går fort for deg å bli gravid igjen også!

Så trist at du mistet! Jeg ligger hjemme på sofa'n idag. Har også mistet og har hatt abortering (medikamentell) idag.

Sist jeg mistet MA uke 8 (samme som nå) fikk jeg utskrapning, hadde to menstruasjoner og vips så var jeg gravid igjen. Fødte da en stor og frisk gutt. Jeg var 32 da jeg mistet første gang, nå er jeg 34.

Nå så det ut til å bli to tette her, men den gang ei. Så et bankende hjerte for to uker siden, og da jeg skulle ha ny UL på onsdag hadde hjertet sluttet å slå.

Håper du har noen til å ta ekstra god vare på deg nå. Ta deg også tid til å sørge - for dette er jo trist. Har du mulighet, så kan en god akupunktør være til stor hjelp.

Ta vare på deg selv, og lykke til med å bli gravid igjen!

Annonse

Jeg føler med deg... Riktig nok har jeg fortsatt god tid, men jeg hadde 2 SA uten å ha noen barn fra før.

Heldigvis ser det ut til å gå bedre denne 3. gangen, er i uke 26 nå.

Etter første SA så var jeg gravid igjen 3 mnd senere, og etter 2. SA var jeg gravid igjen 4 mnd senere.

Det skal sies at jeg sleit med blødninger i 8 uker etter den siste SA'en, så vi fikk ikke mulighet til å prøve så raskt igjen.

Begge gangene så hoppet jeg over en mensturasjon også, så det gikk egentlig ganske raskt å bli gravid igjen.

Dette med å måtte vente med prøve er visst omdiskutert. Man får forskjellig informasjon fra de forskjellige legene.

Huff, føler med deg. Ufattelig trist og får en tomhet etterpå. Man får jo håp og forventninger.

Jeg har hatt 5 spontanaborter, første som 29 åring, så 3 som 31 åring, 1 som 32 åring, Nå er jeg gravid 39 uker på vei, 33 år (32 når jeg ble gravid). Vi er utredet på sykehus og de finner ikke noe galt med oss.

2 av de abortene jeg hadde som 32 åring kom rett etter forrige abort, dvs ingen mens i mellom. Ble egentlig anbefalt og vente til etter mens, men droppet prevansjon. Etter min 5 spontanabort fikk jeg beskjed om å vente 3 mnd, men på grunn av bryllup så ventet vi litt lengere.

Ble anbefalt å vente så lenge for at kroppen skulle normalisere seg. De andre gangene ble det anbefalt og vente 1 mens. Vet det er mest vanlig å få beskjed om 1 mens.

Etter graviditet nr 2 satte jeg meg litt inn i syklusen min, og har da blitt gravid på 1 eller 2 pp. De 2 siste gangene på 2 pp, brukte eggløsningstester også for sikkerhetsskyld. For jeg begynte å bli dritt lei av å ha sex på faste tidspunkt bare for å bli gravid. Mye bedre når det kan skje litt mer spontant:)

Lykke til. Håper du får positiv test om ikke lenge!

Uff, trist å lese :( Men du skal se du blir raskt gravid igjen :) Mistet selv i MA i fjor sommer og ble gravid på 1 pp etter normal mens, ca 9 uker etter med. abort. Er i dag 40 uker på vei med en frisk og fin jente :) Hadde forsåvidt èn blødning i dette sv.skapet i uke 7 som gjorde at jeg ble ekstremt nervøs og redd, men alt var heldigvis normalt. Er 22 år gammel.

Det er så god terapi å få oppmutrende ord fra dere alle sammen. Nå håper jeg bare prosessen kommer skikkelig i gang , det går tregt syns jeg , men vet ikke helt hva jeg kan forvente. Blir iallefall til at jeg prøver igjen. Jeg som egentlig hadde gittt meg med mine to flotte jenter for mange år siden , men jo jeg ønsker å prøve på nummer tre .

Jeg har mistet 5 ganger på 3 år .

2 SA,1 MA og 2 EX.U.(utenfor livmoren ). Nå er jeg 27 uker på vei :) Så ikke gi opp :)

Måtte fjerne den ene egglederen , men ble lett gravid etter jeg hadde fjernet det .

Tok 3 uker fra den siste EX.U til jeg ble gravid med gutten jeg har i magen nå :) Man er som regel veldig fruktbar etter en abort, så trenger ikke ta så lang tid før du er gravid igjen..

Når man mister så tidlig er det som regel noe galt med fosteret

Er snart 31 år og har en gutt på 4 fra før .

Masse lykke til , sender deg litt gravid støv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...