Gå til innhold

Kunne tenkt meg boktips :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folket på Innhaug av Anne Karin Elstad.

Trilogien om Arn av Jan Guillou

Bøkene av Camilla Läckberg, det er krim, men jeg likte de bøkene og jeg er heller ikke så glad i krim. Eller, jeg var ikke, men nå sluker jeg all krim jeg kommer over :-)

Annonse

Paulo Coelho pleier å treffe folk som er i din sjanger ;-)

Dessuten Catherine Cookson, Lars Saabye Christensen, Anne Karin Elstad, Anne B. Ragde, Jan Guillou, Toril Brekke, Margaret Skjelbreid, Tracy Chevalier, Rosamunde Pilcher, Charlotte Brontë, Marian Keyes, Sophie Kinsella.

Spenningsforfattere (ikke krim):

Clive Cussler, Tom Egeland.

Bøker jeg kan lese om og om igjen er ...

Henri Charrière - Papillon

Melville - Moby Dick

Gregory Roberts - Shantaram

Mark Twain - Huckleberry Finn

Harriet Beecher Stowe - Uncle Tom's Cabin

William Golding - Lord of the Flies

Ken Follett, Stormens tid (sverdet og korset) - jeg er ikke helt ferdig ennå, og det er i alle fall et bind til. Den er kjempebra, jeg lever meg inn i handlingen:)) Ellers vil jeg og anbefale Øya, den er bra. Har du lest noe av Jan Guillou? Bøkene om Arn (triologi på fire bøker...) fenget i alle fall meg:)

Anbefaler også Øya, men regner med du har lest den, siden du har lest Hjemkomsten som vel er oppfølgeren?

Leste nylig 100 år av herbjørg Wassmo, og kan absolutt anbefale den!

KVinnen som kledte seg naken for sin elskede er også utrolig bra (Jan Wiese)- drivende god, leste den på en dag. Ikke la deg skremme av den svulstige tittelen

Paulo Coelho- alkymisten

Lars Saabye Christensen: Beatles (morsom og litt trist oppvekstroman om 4 gutter i 60-tallets Oslo). Herman, samme forfatter og mangt annet han har skrevet.

Også Hamsun da.. elsker ham og stilen hans- vil anbefale Pan og Sult

Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred- tåreflom.. Veldig trist men fin om ei lita, "skadeskutt" jente og hennes forhold til morfaren som skal ta seg av henne og "tine henne", og samtidig finner vi ut av bakgrunnshistorien til at dte gikk slik det gikk og hvorfor det var så viktig for ham å hjelpe henne..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...