Gå til innhold

dere med flaske barn.... jeg trenger litt hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere er på tur?

bruker dere termos eller sånn man putter flaskene oppi?

Hvilke er bra og holder på varmen?

så på nille at de både hadde termos og sånn man putter flaskene oppi, i fisher price......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar med kokt vann på flasken(e) (ca. 2/3 av vannet man trenger til en flaske), og en termos med varmt kokt vann.

Fyller på med kokt vann på flasken, melkepulver (heller på fra en sånn plastdings med rom for 3 porsjoner) og rister.

Går veldig kjapt.

Virker klønete og slitsomt i begynnelsen - jeg måtte begynne med det da jenta var 3 måneder, men man får fort dreisen på det.

Skrevet

Bare bland ferdig hele flasken hjemme å sett den oppi en sånn isopor-dings til å ha flaskene oppe.. den holder på varmen i 3-4 timer. Vi har alltid gjort det sånn, og guttungen lever i beste velgående ennå ;) Syns denne blande metoden med å ta med seg en termos med varmt vann, og en med kaldt sterilt vann, virker svært tungvinn. Har aldri prøvd det, men..

Skrevet

nå har jeg hatt 2 flaskebarn og jeg kjøpte sånn Avent veske til å ha flasker oppi, plass til 2 stykker, holder varmen på vannet i 3 timer, da er det passe varmt til et måltid (veldig greit da de har spist hver 3. time her da), da har jeg først kokt vannet på vannkokeren og helt oppi med en gang. har doseringsbokser fra avent også der jeg har ferdig oppmålt pulver, dette funker veldig bra her:)

Skrevet

ja vi har sånn termos med stort lokk også når flasken er varmet putter jeg bare vannet tilbake. Funker veldig fint her. Og som regel blir det maks to flasker som blir varmet på tur. Fra ringoshop bestilte vi en sånn mini veske med kjøleelement som holder flaskene kalde, men har og to sånne termovesker til flasker som kan holde de kalde eller varme.

Eller du kan blande halvt kaldt og halvt kokt varmt vann og ha pulver klart på uringlass som du kjøper på apoteket, finnes og en sånn boks med tre bur i, fra tupperware tror jeg.

Skrevet

Vi pleier å ha med oss ferdigblandet nan, lillegutt spiser den romtemperert, så det er veldig lettvindt:)

Skrevet

Hvis vi skal på tur hvor det er ikke er bare å koke vannet kjapt, eller å varme opp en ferdig-nan, så hadde jeg bare helt kokt vann på en termos.

Ellers vet jeg at de selger selvoppvarmende tåteflaske på lilleprinsen.no. Men den er dyr da. 299 kr.

De selger også engangsvarmepatroner som kan varme opp 180 ml melk til 37 grader på 4 minutter. Slike patroner koster 15 kr per stykk.

Skrevet

Ja, og som noen andre nevner, hvis dere klarer å holde melken/vannet romtemperert og barnet deres drikker det, så er det jo ikke noe problem. Da kan man jo ha med pakker med ferdigblandinger fra NAN. Men nå i det siste har ikke gutten vår ville spist romtemperert NAN, den må faktisk varmes opp.

Ellers er jeg faktisk ikke like fanatisk med at absolutt alt må være ubersterilt slik jeg var første gang. Jeg hadde lett tatt med meg en godt vasket termos med kokt vann ;)

Skrevet

Jeg brukte i starten yoomi flasker som varmet opp melken når den for igjennom en "varmer" som satt i toppen. de var geniale. Jeg fullpumper og ville ikke kaste de edle dråpene. Melken i flasken holdt seg kald og melken son mini drakk var rett temperatur.

Desverre fikk han plutselig for seg at han ikke likte flaskene. Liker din disse så syns ihvertfall jeg at de er geniale:)

Skrevet

Jeg sverger til denne

http://www.lilleprinsen.no/product/483848/iiamo_go-Designer-tateflaske.html

Min beste investering. Greit å slippe å styre med termoser, kopper og varmt og kaldt vann! Stelleveska er full nok fra før liksom. Pleier å fylle den med ferdigblandet nan før jeg går hjemmefra. Det tar 4 minutter fra du aktiviserer patronen til melken er 37 grader, men den blir fort lunket så du kan starte matingen før dette, om du har en veldig sulten skrikende baby:) Kan brukes til å varme alle drikker og holder seg varm veldig lenge.

Går greit å ta med seg gjennom sikkerhetskontrollen på flyplasser, da patronen bare inneholder organisk materiale. Det er ikke lov å ta med termos på fly. dette har jeg sjekket opp, og derfor jeg kjøpte denne flasken...

Koster 299, men dette er lite med tanke på hvor enkelt det er å tiberede måltid ute i flere mnd fremmover... Har også alltid med ferdigblandet NAN på vanlig flaske om jeg skulle komme over en mikro men jeg er ute, så sparer du en patron:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...