Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Evt. når begynte dere, og når på dagen sover de og hvor lenge? Lurer på om vesla på 11 mnd begynner å bli klar for det snart...
2010 Mammaen Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Har tenkt på det samme selv, men tror ikke gutten vår er helt klar enda. Han blir trøtt 2-3 timer etter han står opp. Dvs at han ofte sover fra f.eks. 9-9.30-11 og da er det lenge å holde det gående til 19. Han har ofte da en time rundt kl 14 igjen. Det hadde vært fint hvis han holdt ut på formiddagen til f.eks. 11.30 og sov til 13.30 men det funker ikke enda i alle fall... Hvordan merker du at hun er klar for det?
Helann og lillebror Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Er nok veldig individuelt det der. Eldstejenta begynte med 1 dupp da hun var ca 14 mndr. I dag ble det bare 1 dupp på lillebror på 11 mndr. Men det var tilfeldig, og den var for kort (1,5 time) og for tidlig (9.30-11) til at det funket spesielt bra, så han var (selvsagt...) stuptrøtt på kvelden. Har slitt med legging i det siste fordi han har lengre våkenperioder enn før og dermed har forskjøvet ettermiddagshvilen lovlig seint. Men lurer vel mer på å vekke ham fra siste hvil enn på å kutte den helt. Synes han bør holde ut til minst 11-tida hvis han skal ha 1 dupp, og det klarer han ikke enda. En normal dag våkner han 5.30, sover 1-1,5 time fra ca 9.30 og 1-2 timer fra 14-14.30. Legger seg 19-19.30 og sover stort sett hele natta:-)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 14. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2011 Merker at det tar lengre tid før hun blir trett til formiddagsduppen sin (som aldri varer mer enn 30 min), og at hun ikke blir trett "i tide" til nesten dupp. Hun bør legges innen kl. 13, slik at hun ikke sover lenger enn til kl. 15, for da er hun ikke trett nok til å legges kl. 19. Det som er, er at hun en lang periode stod opp i 5-6tiden. Da funket det med to dupper (ca. 9.30-10.00 og 13.00-14.30). Men nå de siste ukene har hun (til mammas store glede) sovet til 7-8. Da er hun gjerne ikke trett før 10-11. Idag fikk jeg ikke lagt henne før kl. 13.45 på neste dupp, men hun sov bare 1 time da. Men var ikke stuptrett i 19 tiden akkurat. Så jeg lurer på om hun er klar for å bli holdt våken til 11.30-tiden (slik at at hun rekker å spise lunsj før en lang dupp), å så kan hun sove til 14-tiden... Merker hun er vanskeligere å legge til de to duppene nå, for hun er liksom ikke skikkelig trett, heller ikke om kvelden. Så tenker det kanskje er bedre for henne med en lang dupp der hun er skikkelig trett, å så blir hun kanskje god og trett til kvelden også... Hvis hun sover til 7-8 imorgen også, så tror jeg at jeg må prøve det... Men har forstått på andre at de ikke nødvendigvis begynner å sove lenge med en gang en begynner med 1 dupp, de kan trenge en liten innkjøringsperiode.. Får se hvordan det går:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Vi begynte med 1 dupp da eldstejenta var 10 mnd gammel, og det fungerte strålende! Hun sov da i 2-3 timer midt på dagen, men hun har aldri vært noen morgenfugl, så dagen startet som regel i 8-tiden. Sikkert verre å få til hvis de våkner grytidlig...
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 15. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2011 Da prøvde vi 1 dupp idag, og det gikk ganske så fint..! Vi stod opp kl. 7.30. Kl. 12 ble hun lagt igjen. Sov bare til 13.15. Håper hun etterhvert vil sove til kl. 14, synes 1 time er litt i underkant. Men det gikk igrunnen helt fint å holde henne oppe til 19. Da var hun god og trett og sovnet søtt i senga si:) Håper hun sover lenge imorgen tidlig, slik at vi kan fortsette med dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå