LilleMamsen Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Lillegull på fire uker har hatt en håpløs "vane" den siste uka (Vet at vanene svinger fort, men trenger tips): Han sovner ofte ved puppen eller på fanget etter mat. Hvis jeg da prøver å legge ham ned går det ca 10 minutter og så er det hyl og skrik og han må tas opp igjen. Det skjer uansett om jeg legger ham i sofaen, i vogna eller i senga. Han er mye sulten om dagen og må puppes hver halvannen time. Sovner til slutt sånn i 17-tiden og sover godt i fire timer, og fortsetter med det til ca kl 07 neste morgen. Skal jo ikke klage når han nå endelig sover om natta, men han burde jo også sove litt om dagen- og da helst ikke i fanget mitt hele tiden. Skal sies at vi har vært inne de tre siste dagene da Storebror er hjemme med feber. Hvordan venne ham til å fortsette å sove i vogna etter mat? Kommer kanskje av seg selv? Jeg blir i alle fall rimelig stressa av å ikke komme fra i det hele tatt. Heldigvis er storebror verdens snilleste som har klart seg mye selv siden jeg stadig sitter med puppen ute og lillebror på fanget.
MikkelRev Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Først må jeg bare si at jeg skjønner at det er slitsomt! Jenta mi våknet også hver gang jeg la henne ned da hun var i den alderen, men fanget ville hun alltid sove i. Så det ble mange timer i sofan med henne sovene i fanget. Vi gjorde vell ikke noe spesielt, men det ordnet seg etter hvert selv. Det eneste som kunne funke i vogna var å pakke henne virkelig godt inn i posen og ha lua godt over øynene. Men det er kanskje vanskelig å prøve dette nå, når det er så varmt! Om kveldene funket det etter hvert godt med en kosebamse/koseklut ved ansiktet og gjerne over ansiktet. Vet ikke om det var stort til hjelp, men du er hvertfall ikke alene!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Helt likt min gutt de første ukene! Og kjempefrustrerende. Sovner han i vogna hvis du går tur? Vi begynte å gå regelmessig trilletur ved 10-11-tiden hver dag. Han sovnet og fortsatte sove ute på terrassen i 2-3 timer etterpå. Etter noen uker har han lært at vogna betyr soving, og da trenger jeg ikke gå tur engang- han roer seg før jeg rekker å få på meg skoa og sover etter noen minutters rugging. Kan også legge ham over i vognbagen inne og han våkner til - men finner fort roen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå