Gå til innhold

Babyen er 8 dager og passet kom i dag! Den som ler sist ler best!!!

Anbefalte innlegg

Møtte så mange fordommer når jeg sa vi må reise 12 dager etter fødselen. (planlagt KS).

Det var 1-2 uker å vente på person nr, og folkeregister dama, par av dem, sa at jeg skulle prøve igjen om 2 uker? Hallo vi reiser allerede innen den tid....

Så var det dama på likningskontoret her borte: Det er folk i kø før deg å vet du, ja, men dette er haste sak sa jeg og jeg har kommet først i køen hittil!

Dro da rett til Grønland skatt øst (hadde ikke tid til å vente på postgangen), fylte ut navnevalgskjema og hadde fødselsattesten i hånda på 5min!

Dagen etter dro jeg på politi kontoret (altså i går), og søkte om pass, og I DAG lå det i postkassen!!!

Da er turen i boks, og vi reiser på mandag som planlagt.

Er litt oppgitt over så mange jeg har snakket med, hver gang jeg ringte til folkeregisteret fikk jeg nye opplysninger. Så fikk jeg opplyst av ei at det er personregisteret de sender til etter å ha registrert fødselsmeldingen. DER var det max behjelpelig dame og ordnet så jeg hadde person nr til gutten på tirsdag.

Er sjeleglad over at alt har gått så raskt, har beskymret meg over dette leeenge før fødselen.

Ville bare fortelle at JA det er mulig å få til dette, for har sett noen innlegg på nettet om det samme,der folk er fortvilet og spør hvordan de skal klare det.

Fortsetter under...

Hvor skal dere reise så rett etter fødselen?

Ikke meningen å dømme, altså. Er ikke sånn ment, men jeg ville kanskje ikke dratt en helt nyfødt baby ut på reise. De trenger ro, stabilitet og trygghet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...