Gå til innhold

dårlig samvittighet, versåsnill å se hit ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjære alle dere.. Er 4 dager over IKM, ingen tegn til mens foreløbig, men fortsatt neg. test. Føøøler meg gravid, men de kan bare være ønsketenking etter at jeg mistet i februar.

Idag sitter jeg med svært dårlig samvittighet uten at jeg helt er sikker på at jeg bør ha det.. drakk nemlig 4 stk halvlitere øl igår på festen etter en bestått eksamen. Hadde først bare tenkt å ta en, men såå ble det bare flere. Hadde jeg visst at jeg virkelig var gravid hadde jeg såklart ikke drukket noe som helst, men fikk det liksom for meg at jeg helt sikkert bare innbilte meg dette og at mensen kom når som helst.

Idag, har jeg fortsatt ingen tegn til mensen, og dårlig samvittighet; hva om jeg er gravid ?

Vet at det er flere som drikker en gang eller to før de finner ut at de er gravide...

Til dere som er/har vært prøvere, er dere totalt avholds siden sjansen for at dere kan være gravid er tilstede ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er total avhold mens jeg venter på å kunne teste meg. Jeg sliter med å bli gravid, så jeg tar ingen kjangser.

Det går nok bra hvis du er gravid, men du burde ikke drikke mer før du har et sikkert svar...

Skrevet

Jeg var total avholds mellom el og ikm denne måneden...og det viste seg at jeg var gravid, så det var jeg glad for.

Jeg har ei venninne som hadde drukket og tatt sånn "bli brun sprøyte" før ho visste at ho var gravid. Det var sprøyta legen var bekymra for, ikke alkoholen...selv om alkohol selvfølgelig ikke er bra. Idag har ho ihvertfall ei nydelig frisk jente, så det gikk nå bra :)

Som ho over her skriver, så hold deg videre unna alkohol frem til du er helt sikker på om du er gravid/ikke gravid. Lykke til!

Skrevet

I mitt første svangerskap rørte jeg heller ikke alkohol i månedene før jeg ble gravid.... bortsett i fra et par dager før jeg fikk positiv test :S det var i jula og vi hadde prøvd lenge etter at jeg hadde mistet en gang... var godt å kunne koble av litt med noen glass vin. Og hun som kom ni mnd senere var så perfekt som man kan få :)

Om man skal tenke slik at dette er veldig galt blir man enda mer tullet (jeg var ihvertfall helt håpløs etter at vi mistet). Man trenger ikke gå på fylla hver helg... men å ta noen øl i en spesiell anledning selv om man prøver å bli gravid det må man ha lov til.

Skrevet

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg la ikke livet mitt på is mens vi prøvde. Det går ikke i lengden, ikke for meg i alle fall. Nå drikker jeg ikke så ofte, men ett glass vin på lørdager var helt normalt. Når jeg ble gravid ofret jeg ikke dette en tanke. Det er så tidlig, at det kan ikke ha særlig betydning.

Om du er usikker på om du er gravid, dra til legen din å ta en blod/urinprøve der. Så får du kanskje ett bedre svar enn en hjemmetest kan gi deg :)

Skrevet

Jeg drakk når jeg var ca 6uker på vei. Viste ikke at jeg var gravid på det tidspunktet. Etter jeg fant ut at jeg var gravid likevel (i uke 8) fikk jeg kjempe dårlig samvittighet. Fortalte også dette til legen, men hun sa jeg ikke skulle bekymre meg. Sannsynligheten for at noe ville gå gale var veldig liten.

Tror nok at du kan puste lettet ut og heller vente i spenning og se om mensen dukker opp eller ikke.

Skrevet

Jeg var på weekend før jeg fant ut jeg var gravid. Da første symptomene kom da, men jeg trodde det var mensen som skulle kome! Festet hardt i 3 dager.. Tror jeg var 4 uker på vei da. Er ikke sikker på hvor langt på vei jeg er ennå, ca 9 uker nå og føler alt går bra:) Hvet om flere som festet lenger ut i svangerskapet før de fant ut at de var gravide, og det har gått bra:)

Skrevet

Jeg hadde en kjempefest dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Hadde festeblødning på morgningen dagen jeg skulle feire bursdagen min med jentene, så jeg trodde det var mensen som kom. Drakk ganske mye mer enn fire øl den kvelden, for å si det sånn. Ble en helaften på by`n. Var utrolig dårlig dagen etter, og synes det var rart at jeg ikke blødde mer. Gikk på apoteket og kjøpte test, og den var positiv. Er i uke 36 nå, og har termin om 4 uker :) Har en sunn og frisk jente i magen, så du skal ikke ha dårlig samvittighet. Får ikke gjort noe til eller fra nå. Masse lykke til! Håper du får to streket på testen :)

Skrevet

Titter innom fra BliGravid. Slik min lege på sykehuset sa, så er det absolutt ingen fare å nyte litt alkohol før man har testet positivt. Det viktigste er at du slapper av og nyter hverdagene slik legen så fint sa til meg.

Skrevet

Selvfølgelig burde man være avholds under svangerskapet, men du aner ikke hvor mang friske fødte som har vært med på en heidundrandes fest eller fem. Vår første var med på bryllupsfesten og bryllupsreisen. Denne gangen tok jeg et glass vin og en sigarett kvelden før jeg bestemte meg for å teste meg. Jeg skjønner at de som prøver lenge holder seg borte fra alkohol. All respekt. Men når du ser barn som blir født av foreldre som slet med rus i begynnelsen av svangerskapet, være seg alkohol eller narkotika, så blir man veldig forundret over at det går så bra som det gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...