Gå til innhold

Medisinsk "hjemmeabort" etter MA. Hvordan var det og hvor fort ble dere gravide igjen etterpå?

Mamma til to guttegull

Anbefalte innlegg

Hjertet til baby'n min har sluttet å slå. Det ble konstatert på UL igår. Var inne til en kontroll av en muskelknute og de sjekka baby'n samtidig. Der var det ikke noe hjerte som banket lenger. To uker tidligere, på UL, banket det så fint ... Det var litt av en sjokkbeskjed å få. Var 8+2 igår.

Legen anbefalte medisinsk abort, siden jeg har hatt en utskrapning tidligere. Jeg gikk med på dette, men kjenner at jeg angrer litt på den avgjørelsen. Gruer meg til dagene som kommer nå.

Hvordan opplevde dere "hjemmeaborten" og hvor fort ble dere gravide (med friskt barn) etterpå? Jeg har heldigvis rukket å få verdens skjønneste lille gutt i mellom MA'ene, så jeg vet jo at kroppen har klart å fullføre et svangerskap iallefall. Den gangen hadde jeg to mensperioder før jeg ble gravid igjen ...

Fortsetter under...

Så trist å høre at det var slik det gikk :(

Da jeg hadde medisinsk abort tror jeg at jeg hadde alle bivirkningene man kunne få..så ikke en veldig god opplevelse. Men slik som jeg forsto gyn så er det de færreste som får det slik. Men det verste var over på et par timer, og jeg blødde i 5 dager.

Jeg ventet en mens på å prøve igjen siden legen sa så, men folk får visst forskjellig beskjed der. Jeg ble uansett gravid igjen på første pp, men om det er friskt enda vet jeg ikke siden det er såpass ferskt.

Masse lykke til videre <3

Så godt å høre at du har blitt gravid igjen så fort. :o) Gratulerer så mye!

Hvilke bivirkninger kan man få? Jeg har foreløpig en dundrende hodepine og er fortsatt kvalm. Har ikke turt å lese bivirkningene selv. Fikk astma etter å ha brukt p-piller (yasmine), så er ganske skeptisk til medisiner og bivirkninger dette kan føre til.

(mulig at nicket mitt er endret, men det er jeg som var 1MA + Sommerbaby 2010 :o) )

Det gyn sa var at noen ble ganske kvalme og kanskje spydde. Jeg ble sengeliggende noen timer da jeg begynte å svimle og nesten svimte av da jeg måtte gå til senga blandt annet...

Det kan være ganske vondt da det setter igang, så du burde ha klar noen smertestillende i tilfelle du får smerter.

Men som sagt, så er dette bare noe av det jeg fikk, og absolutt ikke noe fasitsvar på hvordan alle får det...og bivirkningene var over i løpet av kvelden. Håper det får fysisk "lett" for deg, du må ha masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...