Gå til innhold

Når arbeidstiden blir forkortet.

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i et bemanningsbyrå og har hatt samme oppdrag siden oktober i fjord og det er meningen jeg skal være her en god stund til. For et par dager siden fikk jeg høre via ansatte at på sommeren er det sommertid her. Jeg spurte lederen min på stedet om det også gjaldt stillingen jeg er i, og det gjorde det. Ergo får jeg mindre timer og dermed mindre lønn i sommer. Nå lurer jeg på om jeg skal ta en prat med bemanningsbyrået. Jeg synes ikke det er greit å få mindre i lønn. Er bare tilfeldig at jeg har fått høre om dette, ble ikke nevnt med et ord når jeg begynte her eller sa ja til jobben. Sliter veldig med økonomien så det å få mindre i lønn kan bli veldig vanskelig. Ikke skal jeg ha mer enn to dager ferie i sommer heller. I utgangspunktet er dette en jobb som kan gå mot fast, men jeg er ikke sikker på om jeg vil være her fast.

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Ikke sånn her nei. Her jobber alle i 7 timer (iberegnet lunch) om dagen som full tid og får til og med betalt lunch. Bare min stilling som er 8 t. (- lunch) fast. Ingen som jobber ekstra for å ta inn noe sommertid.

Det jeg tenker litt på er om bemanningsbyrået bør betale meg for 7,5 timer i og med at dem faktisk ikke har opplyst meg om dette før jeg sa ja til oppdraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...