Gå til innhold

Hårtap- når gir det seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyter som en katt om våren! Og jeg har laaangt hår. Hår overalt.

Vet at det er normalt etter graviditet, men når gir det seg?

Synes vikene er høye nok nå.. Har ikke noe behov for å ligne på min mann ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er snart 5 mnd, og nå endelig føler jeg at hårtapet har beg å stoppe opp :) :)

Men har ikke vasket håret hver eneste dag, for da røyter man enda mer. Og brukt en go kur og tatt B-vitaminer. Men dette må nok bare gå sin naturlige gang og bli ferdig :)

Får håpe det kommer enda tykkere ut igjen.. hehe

Det må bli en mammaklipp her snart.. Så nå skjønner jeg hvorfor mange nybakte mammaer klipper seg kort!

Skrevet

Uff, ja nå har det tatt helt av hos meg også. Røyter til vanlig også. Jeg har i utgangspunktet tykt hår heldigvis, men når tror jeg det har halvert seg på kort tid. Det renner hår av. Renner nedover mellom brystene, hvis jeg har en genser med utringning. Jeg må støvsuge stuegulvet hver dag fordi det florerer av hår, og når jeg dusjer har jeg et tykt garnnøste av hår i hånden. 3.5 mnd siden fødselen.

Slik jeg husker med nr.1 så holdt det på slik i kanskje et par mnd om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Det lurte jeg på også. I følge frisøren min gir det seg når hormonene er i balanse igjen. Gjerne ved 6 mnd.

Skrevet

Røytinga startet når snuppa var ca3 mnd, og syns det begynner å avta litt nå når hun er drøyt 5 mnd. Eller, føler det har snudd i allefall, mister fortsatt myyye hår altså. Men ser i sluket etter hårvask at det er litt mindre :) Syns å huske at det ble mye bedre når storebror var 6-7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...