Gå til innhold

Ble provosert i barnehagen idag

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg overreagerer men min sønn var trøtt og sur da jeg leverte han ei ansatt som vi kjenner godt setter seg ned på huk og spør barnet mitt hva tenker du på? er du lei deg idag? du har så triste øyner idag.

Jeg vet ikke jeg men,har de ikke forståelse for at barn er trøtte noen dager og ikke blide hver dag.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143139400-ble-provosert-i-barnehagen-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det har de helt sikkert forståelse for, jo. Men noen ganger *er* barn lei seg, og hun ville vel bare formidle til ham at hun så ham.

Synes det er latterlig å la seg provosere av noe sånt. Virkelig. Som barnehageansatt har man jaggu ikke mye slingringsmonn, der skal hver bidige setning vri og vendes på!

Annonse

den ansatte forsøker å forstå barnet og bekrefte barnets følelser ved å bekrefte barnets utrykk. ok så var det kansje feil å tro at barnet var trist men de fleste er vel litt triste også når de er trøtte.

denne bekreftelsen er ofte nok til at barn kan bli ferdig med det og kvikkne til og leke. dette er en teknik som er helt vanlig i bhg.

marte -meo er en av mange slike metoder.

dette er ikke noe å bli fornermet over at de voksne tar seg tid til å se ditt barn og bekrefte det. det er bare bra, det er jo et bevis for at de gjør jobben sin og at de er interesert i jobben sin. og at de oppriktig bryr seg om barnet.

det er mye folk skal bli fornermet over ...

jeg la merke til det men bryr meg ikke i denne settingen da den annsatte faktisk fikk en positiv omtale i denne sammenhengen. som jeg verdsetter høyere. men ja jeg er ikke barnehage tante jeg er ansatt ibarnehagen og har utdannet meg for å kunne jobbe med barnehage barn.

Beklager men jeg er så var pga det vi har opplevd i en annen bh,det andre ikke reagerer på er jeg veldig overfølsom for og selfølgelig er jeg glad de ser og bryr seg om barnet mitt,mitt barn var heller ikke av noen grunn lei seg idag han var trøtt,uansett takk for svar, det har jeg fått og ser bort fra de som mener jeg er helt på trynet,en følelse er en følelse den er bare der skal man bli hetset for hvordan man reagerer også nå da . Og jeg er veldig fornøyd med bh,ingenting og klage på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...