Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Mitt barn nektet å gå med de klærna hun skulle,så ble jeg sint fordi dem skulle på tur å den vil hun aldri nå.Nå orker jeg hverken ringe barnehagen eller ta henne i barnehagen for hun kommer jo bare til å si til dem jeg har snakket stygt å vært slem å det er noe jeg ikke vil noen skal vite.Jeg ble så sint att jeg slår i ting å knekker koster å diverse.Jeg skriker å hyler å banner å er helt opprørt.Verden å leve i er helt grusom men det blir ikke bedre når mine barn ikke vil lye meg.
Underveis --> Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Nå vet jeg ikke om jeg forstod alt du skrev, men foreldre som mister besinnelsen har nok barnehagen vært med om tidligere. Send datteren din avgårde så får du, og henne, et pusterom. Dersom du generelt har et problem med sinnet ditt, så er det kanskje på tide å gjøre noe med det?
trillemamma Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Hvis du var så sint som du gir inntrykk av, da trenger du hjelp. Hvis du lærer å kontrollere sinnet ditt får du det nok mye bedre med deg selv. Kanskje du kan rådføre deg med legen om det finnes noen kurs eller en flink psykolog i området der du bor. :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Huff, dette hørtes ikke noe koselig ut. Bare vær klar over at barn lever som de lærer. Altså, hvis du hyler, skriker, utagerer og banner så kan du ikke bli overrasket om barnet også gjør det. De er som svamper og suger til seg lærdom fra oss. Og de blir små kopier av oss voksne. Derfor må du bare gå noen runder med deg selv og få kontroll over temperamentet. Ikke misforstå, jeg kan bli rimelig forbanna på ungene her også, og det er ikke alltid jeg oppfører meg pedagogisk riktig. Men skjer det hver gang du blir sint, så kan du nok ha et sinne-problem, og det må du ta tak i. Barn vet veldig godt hvordan de skal tøye strikken og hvilken knapper de skal trykke på. Men det kommer jo litt an på alder, temaet man krangler om osv. Hvis 3åringen min ikke vil ha på seg tøyet jeg har valgt, så ser jeg først på hva han selv mener han skal gå i. Om det ikke funker får han bare beskjed om at vi venter med å dra til han har kledd på seg, men at "da har sikkert barna i barnehagen gått på tur allerede når vi kommer dit. For de har ikke tid til å vente på deg".... for eksempel...pleier å funke... Man må velge sine kamper..
lille sprelle Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Sinne kan så vidt jeg vet komme av to ting: dårlig impulskontroll og avmaktsfølelse. Begge deler går det an å jobbe med. For oss damer er vel det siste ofte det mest relevante. Det beste er å søke hjelp for å få inn et nytt handlingsmønster uansett årsaken. Prøv å tenke over situasjonene det oppstår og kjenn på hvorfor det skjer. Om du vet en slik situasjon er på gang, så tenk over hvordan du ønsker å reagere i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå