Puppen og lillemor Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Jeg har en snuppe på 6 måneder som har fått grøt fra hun var litt over 4 måneder (lang historie med puppenekt osv). Nå spiser hun omtrent slik: mellom 8-9: 1 porsjon grøt + ca 150 ml MME ca 12: mellom 100-150 ml MME ca 15: mellom 100-150 MME + smaksprøve middag ca 18: 1 porsjon grøt + ca 150 ml MME Hun virker veldig interessert i denne middagen hun får smake, og det virker som om hun er veldig klar for å få mer (hun får gjerne noen teskjeer med kokt potet, kokt gulerot etc). Men siden hun "bare" er 6 måneder er jeg litt usikker på hvor mye melk hun fortsatt bør ha? Skal melk (MME i dette tilfellet) være hovednæringen fortsatt? I såfall hvor lenge? Hvis jeg kutter ned på melkemengden på et av måltidene midt på dagen og gir henne middag i stedet for - er dette greit? Kan hun f.eks få middag og vann og ikke noe MME et måltid? Eller bør hun få litt MME til alle måltider? Mange spørsmål, men for en førstegangsmamma er dette med å innføre fast føde ganske vanskelig synes jeg.. vil jo ikke risikere at snuppa ikke får i seg alle næringsstoffer hun trenger.. Takk for hjelpen folkens!
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg får begynne med det at jeg kan ikke hjelpe deg, for jeg lurer omtrent på det samme selv.. Og satt å lette etter et lignende innlegg, før jeg evt skulle lage et nytt.. Min lille snupp på 6mnd spiser grøt til lunsj og kvelds. Hun spiser 1full porsjon grøt til kvelds, og ca. 1/2 (gjerne litt mer) porsjon grøt til lunsj. Men nå de siste dagene er det ikke alltid hun vil ha pupp etterpå. Somregel til kvelsmat, men ofte til lunsj vil hun ikke ha, da maks 1pupp... Hva gjør jeg med den andre puppen - pumpe eller bare la den være? Pumper jeg jo så øker jeg produksjonen, men lar jeg den hvere så går jo produksjonen ned.. Hmm.. Vanskelig med denne maten.. Og får hun da "for mye" grøt??.. Hun spiser kun pupp til de andre måltidene, og skal begynne med middag om 1mnds tid.. Men om melk fortsatt skal være hovedkosten, så er vi ute å kjøre:p Puppen og lillemor - fast føde er noe dritt:p Foreslår melk for evigtid:p Hehhee.. kanskje noen kan hjelpe oss:) Sorry for at jeg lånte innlegget ditt for å tømme meg:p hehhe...
enits40 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 dytter.. Dette er aktuelle spørsmål for meg også, etterhvert! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå