Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hei Lurer på om det er noen med erfaring her. Har fått astmamedisin til minstemann på 1år. Er bare så usikker på om det faktisk hjelper, men vet jo ikke helt hvordan disse medisinene skal hjelpe heller da. Det er kun pga hoste han har fått medisinene, og surkling i brystet. Han har gått på medisinene nå i 2 og en halv uke - og det skal vel også ta litt tid før de fungerer? Man får jo aldri med seg alt/spurt om alt når man er hos legen. Men vurderer en ny tur, men tenkte jeg ville lese meg opp litt på nett først. Finner igrunn ingen gode svar på akkurat det jeg leter etter. Ventoline og Fluitide - 1 puff morgen og kveld. Ventoline ved behov utenom morgen og kveld. Den ene forkjølelsen avløser den andre. Han har akkurat hatt en dempet periode på en ukes tid, altså ikke så ille mye hosting - men jevnt over litt hele tiden. I går slo det til med nok en forkjølelse, og hosting har holdt meg våken i hele natt. Skal altså medisinen hjelpe på hostinga? Eller hjelper medisinen, men at jeg må regne med hosting likevel?
3 nøtter til Askepott Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Tror ikke de hjelper mot selve hostingen, men de hjelper til slik at lungene åpner seg og det blir lettere å hoste og det kommer mer slim opp. Har selv astma og bruker medisin og rett etter jeg har tatt så hoster jeg alltid masse.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Takk for godt svar. Får bare så vondt av han når han nå bare hoster og griner. Og han som skal i barnehage 2.mai og jeg tilbake til jobb...håpet jo han ikke skulle få nok en forkjølelse nå rett før barnehage og jobb. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 hei jeg har ei datter som hosta hele natta pga astma, og hun begynte på Flutide og Ventoline.Flutide er langtidsvirkende så det kan ta litt tid før den starter å funke, men etter 2,5 uke skal den jo virke. men om barnet er forkjøla i tillegg virker det ikke som medisinen er nok og det blir veldig mye hoste. Men så lenge barnet er frisk skal det som regel virke med Flutide og Ventoline. barnet mitt har til tider vært verre enn "normalt" og da fikk vi tabletter i tillegg, men da var hun kanskje 2,5-3 år. det va perioder der vi måtte gi Flutide 3-4 ganger om dagen også, helt til vi startet med tabletter i tillegg... Rådfør deg med legen, du lærer å justere dose etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå