Gå til innhold

Hva med etterpå da jenter? Noen som vil dele hvordan de opplevde å være småbarnsmor i moden alder:-)

Alida*Englebarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er snart 44 og mor til to flotte barn, en 10-åring og en liten rakker på 17 mnd.

Litt slitsomt er det jo - den yngste er en del mer utforskende og utprøvende enn den eldste var, men jeg angrer IKKE - storkoser meg. Vi har valgt å arbeide 80% begge foreldrene første året etter avsluttet permisjon, og det er deilig, både for å hente seg inn igjen når det røyner på - og for å kunne nyte tiden med ungene. En av fordelene med å være godt voksne foreldre er jo at mange har litt mer økonomisk handlefrihet enn ynge og mer nyetablerte foreldre.

Eldstebarnet er også svært fornøyd med familietilveksten - stor gjensidig glede tross aldersforskjellen. Og der jeg kanskje ikke orker så mye vilter lek som jeg hadde gjort hvis jeg var yngre, så tar storesøster fullt igjen for det.

Hei :)

Ble mor som 19, 25 og 41 åring :)

Forskjellen på nå og før, er vel at jeg nyter det på en helt annen måte.

Bruker tiden mer på lille jenta i steden for å bruke tiden på husarbeidet når hun er våken. Erfaringen jeg har er jo gull, og tålmodigheten er mye bedre :)Bedre økonomi har vi også.

Jobber bare 60 % nå, far er hjemme i pappaperm frem til midten av juni.

Gullet begynner i barnehage 50 % i august, og jeg vil nok ikke jobbe mere de 2 neste årene en hva jeg gjør nå.

Synes ikke jeg er mere sliten nå enn før, har hatt 5 mnd med kolikk og snitt på 3-4 timer søvn pr natt, men det har gått kjempe bra. Gullet er nå 8,5 mnd og vi er i full sving med nestemann :) Fortsatt i prøveperiode, men må innom her å se på alle heldige voksne gravide :))

• 2 uker senere...

Mer ro rundt babyen og meg selv, stolthet og glede:-) Er alene derfor ikke bedre økonomi. Tenker at gleden kommer ikke med økonomien, men noen mener god økonomi gir frihet, men til hva? Kjærlighet har jeg nok av og det kommer jeg langt med:-) Jeg prioriterer annerledes, ro, tid og mine valg er i den retning, da spiller min økonomi ikke inn på en ekstrem måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...