Gå til innhold

Noen som har forsøkt alternativ medisin for å slutte å røyke?

Anbefalte innlegg

Akupunktur eller lignende?

Har så lyst å slutte, men har røyket i mange år og trenger drahjelp. Kan ikke ta den tablettkuren og har forsøkt plaster m.m før.

Lest "Endelig ikke-røyker" også, men begynte fort igjen.

Tenkte å forsøke øre-akupunktur, vet noen har forsøkt og lysten på røyk har avtatt, har du erfaringer?

Fortsetter under...

Tanken på når dine barn sitter ved siden av deg når du trekker ditt siste pust, i en kropp ødelagt og helt forandret pga røyking er burde være mer enn nok.

Det har jeg opplevd som barn, og kan ikke fatte å begripe at det finnes så mange egoistiske personer som forgifter seg slik når de har valgt å sette barn til verden.

Vel, anonym... Jeg beklager det du har gått gjennom, men det gir deg ingen rett til å snakke sånn til meg likevel. Du har nok dine uvaner eller laster du også? Det gir meg ingen rett til å tråkke på deg likevel.

skjønner ikke hvorfor anonym skal tråkke ned på ei annen her, pga dårlig oppvekst....

men røykere må jo bare tåle all kjeft, for de er jo så dumme å røyke..

jeg er x røyker, snart 3 mnd siden jeg slutta.

jeg går på champix, men forsto at det kunne du ikke, det er litt leit for den har gjort det til at jeg har kunnet klare å slutte.

jeg vet om hypnose, men der begynte de å røyke igjen, ganske fort etterpå, så vet ikke jeg...

nåler vet jeg ikke, men ville tro de kunne hjelpe med røykeslutt.

se på nettet om det er noen info, hvis ikke er det å ringe til noen for å høre om de behandler røykere, til å bli røykefrie.

lykke til :-))

Har ikke prøvd alternativ medisin mot røykeslutt, men hørte at hypnosen hjelper, men da må man virkelig ønske det selv- det å slutte å røyke. De som kommer til hypnosen og er i tvil om de vil slutte elr ei får ikke som regel stor effekt av det.

De som ikke røyker elr ikke har røykt burde vel ikke svare på dette innlegget. Men alle har vel sine uvaner og det må man bare akseptere og respektere, vi gjør alle sine valg.

Og at røykere må tåle kjeft? Hm.,så lenge det er bare selve røykeren det går ut over, har vel ingen andre noe å klage over!

Annonse

jeg prøvde akupunktur mot røykeslutt.. kan ikke si at det hjalp veldig.. og det var veldig ofte det måtte gjøres.. 2-4 ganger i uka.. dyrt ble det også.. 400 kr ganga.. men det kan jo være det funker bra på deg..

lykke til :)

Hovedinnleggger her, tusen takk for alle svar. Jeg skal lete litt rundt på nettet etter hjelp så ordner det seg nok. Jeg får være storforbruker av telefoner til Røyketelefonen en stund da.. :-)

Ang at røykere får kjeft; alle mennesker har sine laster eller feil og mangler som går ut over noen i ens familie/omgangskrets/arbeidskolleger eller lignende. Det gir meg slett ingen rett til å peke finger til dem likevel.

Snakk om å kaste kjempesteiner i glasshus.

Jeg sluttet å røyke for 1 1/2 år siden og kan jo fortelle hvordan jeg gjorde det. :) Jeg ville ikke begynne på piller(ironisk nok, jeg trodde det var farlig..), men hadde også prøvd plaster, tyggis og "endelig ikke-røyker". Jeg bestemte meg for å slutte sikkert 6 mnd før siste røyken, og trappet sakte ned. Røykte bare 1 røyk om dagen de siste ukene. Gikk hele dagen å så frem til kvelden, for DA kunne jeg ta den etterlengtede røyken. Da jeg hadde kjøpt min siste pakke, røyket jeg som en svamp, for jeg hadde bestemt meg for at det var min siste pakke. Kvelden kom og jeg røyket sikkert 10 røyk på rappen! Jeg ble KVALM! Skikkelig uvel! Hoppet inn i dusjen etterpå, pusset tennene og kastet klærne til vask. Dagen etter var jeg røykfri og har ikke tatt meg et eneste trekk siden.

Høres sikkert teit ut, men dette funket for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...