BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hvor ofte i loepet av dagen har dere kynnere? Er de sterke? Kommer de i forbindelse med noen spesiell aktivitet? Var litt stressa en periode i gaar, og da kom de som perler paa en snor, ganske harde og jeg maatte liksom stoppe opp og sette meg litt. Skal til sjekk i dag siden livmorhalsen er bitelitt forkorta i tillegg, i tilfelle dette skulle ha forkorta den enda mer. Er en smule bekymra...:S Burde vel tenke tanken snart med aa sykemelde meg, men frem til slutten av mnd mangler en person fra foer paa jobb, saa det gaar litt loes paa samvittigheten...
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg har hatt kynnere helt siden uke 17 (akkurat som sist), men det virker som det blir bare mer og mer av dem. Ble 40% sykmeldt for ca. 1mnd siden, noe jm insisterte på, siden kynnerne mine da hadde blitt så sterke og smertefulle - kjennes litt ut som tidlige rier, som starter med vondt i ryggen som brer seg ut over hele magen og jeg må nesten puste meg gjennom. De kommer jevnt gjennom hele dagen, uansett om jeg slapper av på sofaen eller er aktiv. Fikk målt livmorhalsen i forrige svangerskap, siden jeg hadde mye kynnere da også (var ikke like vonde som nå) og siden jeg i tillegg er konisert. Heldigvis var alt i orden den gangen, men skal få målt livmorhalsen igjen i dag etter jm's ønske - hun virket litt bekymret siden kynnerne mine er så vonde denne gangen, og knerten allerede har lagt seg i hodeleie. (Er 30+4 i dag). Blir spennende å få se knerten på en ekstra UL da - får se det positive i det ihvertfall:-)
malingus Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Jeg er 29 uker nå, og har endel kynnere i löpet av dagen. Hadde så og si ingen i mitt forrige svangerskap, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Men de er vel ikke sånn kjempekraftige, men sånn at det er passe ubehagelig. Magen blir stenhård og det kommer jo som regel når jeg er ute og går (behöver ikke gå fort eller langt heller) og da blir jeg så tissatrengt... Kjipt! Og så såklart ved orgasme, men den er jo forståelig. Men ellers har jeg ikke tenkt så mye på det. Tenker vel at så lenge du stopper opp og tar det litt med ro når de kommer, så er det bra. Kroppen tvinger deg til å slappe av. Har ikke så god peil på dette med livmorhalsen, men skal du til sjekk så finner du nok ut av det. Prat med legen.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 I forrige svangerskap hadde jeg skrekkelig mye kynnere fra rundt uke 20, og det tok seg opp i 3. tri, og de kom bare jeg gjorde bittelitt fysisk aktivitet. De kom rett og slett som perler på ei snor. Jeg fødte ikke prematurt, men vannet gikk da jeg var 36+6, og de tror det var pga kraftige kynnere. For jeg var ikke moden og de klarte ikke å få satt igang fødsel. Denne gangen ble jeg forberedt på minst like mye kynnere som sist av jordmora da jeg var på ordinær ul, var visst vanlig at de i tillegg ble vondere også. Men sånn ble det ikke, har nesten ingen nå. Littegranne hvis jeg gjør veldig mye fysisk slitsomme ting sent på kvelden, men ellers lite. Er 33+1 idag.
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Er 30+0. Kynnerne mine kommer ofte hvis jeg stresser mye på jobb,hender det kommer en eller to når jeg går tur,og i tillegg hver gang ved orgasme. Så jeg vil si at de kommer tettest når jeg stresser/blir stressa. Så vi får bare roe oss ned å slappe av så godt vi kan! Mine kynnere har forresten aldri vært vonde,men kan vare en stund hvis jeg ikke har mulighet til å sette meg eller legge meg ned!
Amy*75 Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Samme her, bryllupsnatta m/nr.2! Mye kynnere i forrige svangerskap, men aldri særlig vonde. Denne gangen kom de tidligere (rundt uke 15-16, skjønte nesten ikke hva det var; bittelille Livmor som snurpet seg sammen..) og jeg har allerede vært to ganger på føden til sjekk for premature rier (første gang i uke 26, ikke noe trivelig). Det sies jo at du skal kontakte føden hvis kynnerne er vonde og hyppige, men da måtte jeg ringt føden flere ganger daglig så lite vits i det for min del. Ingen forkortet livmorhals på de to sjekkene jeg har hatt, og ingen åpning, så tar ikke på vei ennå. Men er sykemeldt ut mnd, med streng beskjed om å holde meg i ro (de truer med at jeg må ligge på sykehus hvis det eskalerer, og det VIL jeg ikke!) Mine er kraftigst og vondest om natta, våkner flere ganger hver natt av det (glad jeg ikke er førstegangs, da hadde jeg blitt stressa!), hvis jeg går/sitter mye og særlig hvis jeg bøyer meg. Det tåler jeg visst ikke i det hele tatt. Så her er det bare å ta hensyn, øve på pustingen og prøve å ikke bli sprø av å være helt ubrukelig..... Lite hjertesukk til frk Livmor: Jeg HAR født før, jeg VET hvordan riene kjennes ut og at det kan være temmelig ubehagelig og slitsomt, så du trenger virkelig ikke minne meg på det daglig. VIRKELIG!! Sånn, det hjalp... litt
mamma jente08+gutt11 Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 hei:) er i uke 31+4 i dag. husker ikkje kor tid(kva veke) eg fekk dei første kynnere, men dei siste vekene har eg dei mykje og ofte.... ein dag begynte å lure om det begynte å skje nåke siden kynnere var så tette og kunne vare i fleire laange sekunder. dei er ikkje ille, men veldig ubehagelig.dei kan komme kor tid som helst- når eg går, sitter,ligger.... og ganske ofte må eg puste meg gjennom dei. sa det til jordmor, men ho sa ikkje nåke, siden dei ikkje er ille. det er ganske irriterande synes eg. hvis eg får kynnere når eg går, blir magen jo som ein stein og føles at alt stivner og eg ikkje klarer å bevege meg skikkelig.... husker at eg hadde ein del kynnere med første mann, men tror ikkje dei var så hyppige som denne gangen... lykke til videre;)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 jeg er i uke 30 nå. Har kjent kynnere siden uke 14 overraskende nok, og hadde en periode rundt 20 uker der de kom ganske ofte. Nå kommer det jo noen i løpet av dagen men er vel bare 3-4 stk som jeg legger merke til (veldig ubehagelige). Mulig jeg har en del fler men som jeg ikke merker. Er jeg i aktivitet så merker jeg ikke kynnerene så godt som når jeg sitter i ro. Hvis jeg må gå derimot, fra busstoppet eller lignende, så får jeg ganske vondt i magen. Den er stram så og si hele tiden, så er godt jeg ikke går mye turer hehe
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 Mye kynnere, og har hatt det siden uke 15. Sliter særlig om kvelden, da kommer smertene sterkere også. Merker at det blir vanskeligere å gå turer og leke med barna pga dette, og er også delvis sykmeldt. 29+3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå