Gå til innhold

Vil man gå ned i vekt av og kaste opp? Eller er det en myte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjorde jeg. Men så spiste jeg i tillegg omtrent ingenting. Kan jo også nevne bivirkninger som tannskader, hender full av småsår, konstant sår og vond hals, mageproblemer osv osv osv. For ikke å snakke om psykiske problemer og tvangstanker som aldri forsvinner, og som ligger og murrer i bakhodet til enhver tid.

"Ja, men det der skjer ikke meg. Jeg skal bare ned litt. Jeg har kontroll."

Kontroll. Det er det det dreier seg om. I starten er man fokusert på vektnedgangen og er overlykkelig fordi det funker. Helt til man fucker opp hele systemet. Så vil man ikke tape, og fortsetter fordi det er den ene tingen man har kontroll over. Og hvem vil miste kontrollen?

Jeg anbefaler deg å heller finne en annen slankemetode, og prøve å ta kontrollen der. Kaste opp maten fungerer en KORT periode, men det tar skremmende kort tid før systemet er fucket og noe blir ødelagt. Jeg kommer alltid til å måtte jobbe hardt for å holde vekten, for hvis jeg ikke gjør det, fyker jeg rett opp igjen. Så det er mitt nye kontrollområde.

Burde kanskje ikke signert med nick her, men...jeg har skrevet om det før likevel.

Hvis man har spist en normal porsjon, kaster den opp og deretter lar være å spise en ny porsjon, vil man gå ned i vekt.

Men da vil det etter hvert gå utover tennene!

Jeg skriver normal porsjon fordi det er vel sånn at bulimikere stapper i seg en masse mat og kaster den opp igjen etterpå.

Etter at man har kastet opp vil man vel føle behov for å erstatte væsketapet og kaloritapet ganske fort.

Jeg skal ikke slakte deg for at du muligens vurderer bulimiske slankemetoder, men for å virke helt uvitende om slanking i det store og hele. Er du seriøs eller?!?!

Selvfølgelig går man ned i vekt ved å kaste opp maten man spiser, FORDI KROPPEN IKKE FÅR NÆRING I SEG! Snakker om å måtte ha det inn med teskje!!

Så kan man jo diskutere hvor smart det er...her en liten liste over _fysiske_konsekvenser av bulimi:

Mage og tarmproblemer, fordøyelsesbesvær, sviing i spiserør, manglende næringsopptak, menstruasjonsforstyrrelse, muskelsmerter, hårtap, etseskader på tennene. I alvorlige tilfeller er det fare for hjerterytmeforstyrrelser.m.v.

Så kan man jo ta de psykiske i en annet tråd. Og forholdet til familie og venner.

Man skal være bra blåst i skallen om man velger oppkast som slankemetode. Spesielt siden folk med spiseforstyrrelser ofte snakker om følelsen av å ha kontroll og makt over egen kropp. Javel, og det får man ikke av å være flink, spise sunt og trene?

De fleste med bulemi er normalvektige. (Så det er et ganske usynlig problem for de som sliter med det...). Kroppen tar til seg noe av næringen uansett. Man klarer ikke kaste opp alt. Men man mister jo mye væske, og det kan forstyrre saltballansen i kroppen.

Bulemi er noe forferdelig dritt å rote seg bort i! Det kan virke som en genial løsning i starten, men det er helt sykt å drive med. Tennene mine bærer preg av at jeg holdt på med dette et 1-2 år. Heldigvis ikke skader, men de har blitt misfarga og ekle... ; (

Det kommer selvfølgelig an på hva kroppen beholder av næring.

Om det er bulimi-ish du snakker om her, så finnes det (slik jeg ser det) to typer bulimikere.

Dem som er normalvektige, som ikke kaster opp alle måltider, men kaster opp det de overspiser når ingen ser.

Så er det de som går synlig ned i vekt, som kaster opp etter de fleste måltidene, eller b/p, men spiser lite ellers...

Det var bare grovt sett, for det er jo få bulimikere som er like!

Provusert oppkast er likevel aldri en god løsning om man ikke føler av man må kaste opp for å kvitte seg med kvalme eller ødelagt mat én sjelden gang...

Les deg opp på bulimi!

Annonse

Skriver under på det Monajenten sier. Var akkurat som jeg hadde det selv. MEN, nå at jeg har "blitt frisk" - noe som man egentlig aldri blir i hodet, har jeg ødelagt hele forbrenningen fol alltid.

Jeg må gå på en evig diett bare for å holde vekten.

Kan love deg at det å ha bulimi og andre spiseforstyrrelser er myyyyye verre enn å ha noen overflødige kilo på kroppen.Og moderate spiseforstyrrelser har en lei tendens til å eskalere og bli altoverslukende,mao ødelegge livet ditt på stort sett alle områder.

Det du leker med er ALVORLIGE psykiske diagnoser.Ja man kan faktisk dø. Hvis du har barn skylder du dem å legge fra deg slike tanker, for det å kaste opp maten er IKKE en lettvindt løsning på slanking, ikke i nærheten en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...