Gå til innhold

Kusina til min mann har lagt ut et bilde av sin overvektige datter (ca.8 år) i bikini på facebook. Er det mulig å være så korttenkt?!?!

Anbefalte innlegg

Nesten så jeg vurderer å si noe til henne, men føler ikke at jeg har noe med det å gjøre. Men får helt vondt av den jenta!

Hun er rundt 8 år, og er veldig overvektig. Såpass ille at hun har cellulitter, og at lårene gnisser når hun går.

Jeg vet at dette skyldes dårlig kosthold hos familien, så bare det at datteren har BLITT så tykk, er jo dårlig gjort av moren, men hvorfor i alle dager legge ut et bikinibilde av ei så overvektig jente!?!?

(Hvorfor legge ut bikinibilde av noe som helst barn på facebook, men det er en annen sak.)

Lurer på om mora er stokk dum?

Hva TROR hun kommer til å skje hvis noen av vennene hennes får se det bildet?

Ikke nødvendigvis noe problem nå når de er så små, men hva når de blir litt større?

Kjenner jeg blir sint på jenta sine vegne, men føler som sagt ikke at jeg kan si noe på det... Blir bare så irritert på foreldre som ikke tenker lengre enn sin egen nesetipp!

Fysj!

Måtte bare få ut litt frustrasjon ;)

Hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Du trenger ikke kommentere vekten, men at det er upassende å legge ut bilder av avkledde barn på nett, enkelt og greit. Bilder på aveie og pedofile som lurer ute i eteren er vel kansje nok til å få henne til å fjerne dem uten at du har nevnt et ord om vekten til den stakkars jenta.

Nå er jeg ikke tilhenger av at noen barn, overvektige eller tynne, avbildes halvnakne på nettet, så der er nok moren korttenkt. Men så må du huske på at hun nok ikke ser cellulitene på jenta si som du kanskje gjør, hun synes nok jenta si er den fineste i verden.

Ja, jeg har tenkt tanken, men vet jammen ikke om det er mulig å bli så blind?

Hun er liksom ikke bare LITT overvektig, for å si det sånn... Vi snakker pløsete ansikt, dobbelthake, mage som henger over buksekanten, problemer med å bevege seg skikkelig...

Egentlig rart at ikke HS har tatt tak i det...

Men ja, jeg er helt enig i at man ikke skal legge ut slike bilder av barn uansett.

Bare klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal si det... Vi treffes omtrent aldri. Bor langt fra hverandre, og er egentlig bare bekjente på facebook...

Synes kanskje det blir litt spesielt å sende en melding/mail bare om dette?

Kan man rapportere det til facebook eller noe?

Har ikke de ganske strenge regler på sånnt?

Hvis jenta er så overvektig er nok hverdagen hennes ubehagelig uansett. Hun må dusje sammen med de andre og ha gym og kanskje svømming sammen med de andre elevene.

Så jentene vet hvordan hun ser ut, og den dagen de begynner med svømming blir det også ubehagelig.

Om facebook har regler for avbilding av halvnakne barn, eller om de har regler for halvnakne feite barn? Forstår ikke egentlig hva du synes er verst her. Enig med deg at moren nok ikke kan være helt på nett, hvis ungen er så tjukk som du beskriver, men jeg har inntrykk av at de bare ser lillegullebabyen sin, og ikke flesket som er kommet og den påfølgende ertingen fra lekekamerater. Kjenner også ei som har ei jente på samme alder, og hun begynner å bli usigelig feit. På face er hun bestandig avbildet med en pølse, en sjokolade eller en bolle i hånda. Hun er skikkelig kalvbeint pga altfor tjukke lår og kjemterød i ansiktet. Ungen ser ikke ut til å ha det bra.

Vi har bestandig slitt med unger som har dårlig matlyst, men sannelig vet jeg ikke hva som er å foretrekke.

Annonse

Jetenker på om facebook har noen regler for av bilder av halvnakne barn.

Klart at overvekten gjør det ekstra ille, fordi hun kan bli mobbet for det, men det er jo uansett ikke greit å legge ut bilder av halvnakne barn på facebook/nettet.

Ja, mulig at foreldrene ikke ser hvordan hun ser ut, men hun er uansett ikke noen baby lengre, hun er ei skolejente, og hun fortjener respekt for sitt eget privatliv og intimgrenser.

Håper virkelig vet hva som er å foretrekke her? Overvekt er livsfarlig mens prosenten av barn som sulter i hjel i et godt vestlig hjem er ekstremt liten.

Det var nå satt litt på spissen, dårlig matlyst kontra altfor god matlyst. Nei, mine unger dør nok ikke av sult, men faren for underernæring er jo der. Men det positive er jo at de er veldig slanke da. :-/

For meg virker du til å være mer opptatt av at ungen er ekstremt overvektig, og ikke det faktum at det faktisk ligger et bikini-bilde av henne ute på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...