Gå til innhold

Far 42 og vil ikke bli far flere ganger...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, her sitter jeg med en veldig posetiv gravi test, e det mulig??? Har to kjekke gutter på 7 og 11 år og i ett etablert forhold. Far mener selv at han er for gammel til å få flere barn, er selv 35 og har vel alltid tenkt at jeg ønsker 3 barn. men nå har våre to blitt så store, føler at jeg har fått livet mitt litt tilbake den siste tiden, de klarer jo det meste selv...

Så kom sjokket i dag da, og ja det er nok min feil for jeg glemte å begynne på nytt p-pille brett noen dager og tenkte at javel da får jeg vente til neste gang jeg får mens, mannen er så mye borte på jobb at vi kan da umulig være så uheldige å bli gravid.. HVOR DUM GÅR DET EGENTLIG AN TIL Å BLI?? Har sikkert kun hatt to mulighet til å bli gravid denne mnd, men det var nok det. Nå er mannen på andre siden av jordkloden, og jeg sitter her og aner ikke hvordan jeg skal få fortalt dette til han. Han kommer sikkert til å bli rasende for at jeg har "lurt" han og det har han jo forsåvidt rett i, selv om det overhode ikke var meningen!!! Sliter med veldig motsridene følelser, på ene siden gruer jeg meg for vektoppgang, har endelig klart å ta av 5 kg og var på god vei til å nå målet mitt som var ned 15 kg.., fødsel, har to veldig tøffe fødsler bak meg, våkenetter og til å ha en ny liten person som er helt avhening av en. På den andre siden syns jeg babyer bare er det skjønneste og herligste som fins og at jeg har to store gutter som nok kan passe den lille etterhvert... Føler meg kjempeegoistisk som vurderer abort, men jeg vet at min sambo også kommer til å komme innpå den tanken. Men til syvende og sist blir det nok meg som må avgjøre, han vil nok elske barnet like mye som de to andre.. Rådvill, rådvill.. Noen med erfaringer som kan gi meg noen råd???

Fortsetter under...

Huffda, hvordan går det med det HI ? Har du fått sammlet tankene litt ?

Jeg syns det høres fint ut med et barn til nå, for dere. Det at dere er voksne ser jeg på som en positiv ting. Og det å ha eldre søsken er jo gullverdt både for guttene og den lille babyen OG for dere. Jeg er selv 9 år eldre enn mine søsken, og har lært mye av å passe mine søsken fra dag 1. Jeg har også et nært forhold til mine søsken, og selv om det var stor aldersforskjell mellom oss så har vi hatt mye morro i barndommen. Håper du ikke tar abort mot din egen vilje, det kan jo som kjent gi varige psykiske vanskeligheter. Har du fortalt mannen din om dette nå? Håper ikke han legger skylden over på deg, for man er jo alltid to om å ha sex, og sex kan føre til graviditet uten eller med prevensjon. Lykke til videre uansett hva du velger.

• 2 uker senere...

Forstår deg så godt! Jeg har selv nettopp funnet ut at jeg er gravid selv. Har ei på 7 og en liten tass på 13 mnd.. Blir helt kvalm av tanken på å beholde, samtidig er abort noe jeg ikke vil gå gjennom! Jeg har en samboer som ønsker en til jeg da.. Er heller jeg som ikke har så veldig lyst. Men vi også er voksne mennesker så jeg føler litt at vi må ta konsekvensene av det her.. Blir for lett å ta det bort..

Føler så med deg .. Kan jo hende mannen din vil ta det veldig positivt da. Mange ganger når en forventer det værste så vil man få en overraskelse.

Han vet jo også all glede dere får med tanke på deres to andre barn.

Håper dere finner ut av det :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...