Miessi Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Snart er det påtide med større bilsete. Babyen min er 5 mnd gammel og veier litt mer en vanlig, ca 10kg. Er førstegangs og har ingen aning om hvilken sete man skal ha. Hva som er best, for- eller bakovervendt? Hvilken merke som er bra? Og hva bør jeg se etter når jeg skal velge en sete? Trenger seriøst gode tips fra erfarene mammaer
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Vi bytta til besafe combi x et-eller-anna til jenta vår da hun ble for stor for babysetet. Tror det var 0-18 kg.Kjempegodt sete men det er veldig stort. Så det spørs hvilken bil du har. Når vi bytta bil solgte vi besafen og måtte kjøpe et nytt pga vi fikk ikke plass i bilen. Da bytta vi til Britax Hi-Way. Britax er vel de setene som har lengst rygg tror jeg. Jenta vår på 2 år bruker det enda. Men pass på å få prøvd det i bilen. Støttebenet er nemlig veeeeldig kort så allikevel om det står at det passer i de og de bilene så er det feil. Vi har prøvd 3 av bilene som står i heftet og det passer fortsatt ikke. Prata med Britax som sa at det er godkjent å skru fast en plate i gulvet. Og da gikk det hos oss. Plata må selvfølgelig sitte helt fast og helst litt til Anbefaler også bakovervendt. Jeg hadde satset på disse kjente merkene som besafe, britax, acta graco osc. Søk opp forskjellige seter på internett og se hvem som kommer godt ut på tester. Og dra til en butikk og prøv setene i bilen med babyen oppi. Se om hun får nok støtte osv. Har dere plass anbefaler jeg iallfall besafe
Makko med to små gutter Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Først og fremst bruk babysetet så lenge det går i forhold til vekt, seler, og lengde på rygg. Det er anbefalt at barn sitter bakovervendt til de er 4år (i danmark er dette påbudt). Du har et stort barn jeg vil derfor anbefale å IKKE kjøpe en stol som kun går til 18kg (slik som f.eks. besafe setene). Da risikerer du å måtte bytte når poden er 2år, slik vi måtte. Nå har vi har et Belogic from Akta/Graco, det er kun bakovervendt opp til 25kg, og eneste setet som har fått "gull" i den svenske plus testen. Det varer nok ikke til han blir fire for han er lang i tillegg til tung, men til 3år holder det nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå