lille.pudding Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Jeg har fått påvist pcos, og skal nå begynne på pergo... Hjelp..... Har også insulinresistens og skal begynne med metformin. Noen som har erfaring med dette? Jeg er lei meg, redd, skuffa, glad på samme tid.. Endelig fått svar på ting, men er redd for at jeg aldri kommer til å bli gravid. :,(
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Hei Tochill! Jeg fikk samme beskjed for ca 3 år siden. Har trent masse siden da og la om kostholdet mitt. (kun grove produkter, masse fisk og lyst kjøtt, mye bønner og linser) Var nylig på undersøkelse på sykehuset og der fikk jeg nå vite at blodprøvene er perfekte og jeg har kun noen få cyster på eggstokkene. Og har nå diagnosen PCO. Så fortvil ikke!
Esperanza84 - gravid! Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Har hørt om mange med pcos som har blitt gravid alikevel, så fortvil ikke!! Jeg har også et snev at psco (genetisk anlagt), så skal begynne på pergo når jeg har fått svar på prøvene. Om ikke det går naturlig, får du prøve IVF. Det pleier å funke! Har en venninne med pcso og mannen hennes hadde dårlig sædkvalitet! De får en jente nå i mai:) Så jeg er absolutt sikker på at dette kommer til å gå fint! Hold ut!!! Og MASSE lykke til! klem
White*Angel Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Hei Tochill Jeg har pcos og er gravid i snart uke 24! Jeg gikk først på en enkel pergokur som ikke ga resultater, fikk ikke EL. Men noen mnd senere fikk jeg prøve dobbel pergokur og da klaffa det jammen meg! Vi prøvde i 3 år vi da. Men jeg kom i kontakt med lege og gyn seint fordi jeg trodde at dette skulle vi klare av oss selv. Men nå er jeg da gravid:) Jeg hadde masse cyster. Sist jeg var hos min gyn i november i fjor, satte vi og skreiv på skjema for vidre innsendning til Tr.heim for IVF. Og lite visste vi da, jeg var jo gravid da jeg satt der:) Testa ei uke etter søknaden ble sendt inn. Så det finnes håp for oss som har pcos og! Ønsker det riktig lykke til! Klem
lille.pudding Skrevet 14. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2011 Tusen takk for svar, er godt å høre noen fine historier. jeg er jo bare 21 så er glad jeg gikk videre med hun så fort i tilfelle dette kan ta noen år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå