Gå til innhold

Hvor mye penger gir man i "venninnegave" til en 12 år gammel jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte også 100 kr, jeg synes 200 er mye penger til en 12-åring. Men 5-åringen min hadde nettopp bursdagsselskap, og fikk 100 kr i gave av en gutt i barnehagen. Synes det var veldig mye, men egentlig vet jeg ikke hva som er vanlig. Har ikke lyst til å være gjerrig, bare legge meg på "normalen".

HI

Annonse

Hvor mange bursdager er vanlig å bli invitert i i løpet av et år da? Skal man gi for 200 til alle blir det jo fort mellom 1000-2000 kroner i året? Jeg synes 100 holder egentlig, men kjedelig for datteren din dersom alle andre gir mer...

Min sønn hadde selskap (13 år) for kort tid siden og han fikk alt fra 70 kroner(!) til 150 av gjestene.

Selv har jeg tidligere gitt 50 kroner, men skrudd opp til 100 nå som de har blitt då store.

Datteren min er litt yngre, men her har man blitt enige på foreldremøte på skolen om å gi for mellom 60 og 80 kroner. Jeg ser noen likevel gir for ca 100 kroner. Mer enn 100 kroner synes jeg er galskap. Den ene datteren min er på rundt 15 bursdager i året, og skulle vi gitt for 200 kroner, ville jo det blitt 3000,- I tillegg har vi et barn til - som også går på bursdager... Er fullstendig uaktuelt å gi for mer enn 100 kroner her i hvert fall. Vi gir stort sett for ca 80 kroner. Jeg synes ærlig talt ikke at det er prisen på gaven det kommer an på, men at det er tanken som teller - og at det er hyggelig å få gave uansett.

Takk for alle tilbakemeldinger. Det blir nok en hundrelapp, ja.

09.57: Enig med deg i at det ikke er prisen på gaven som er viktig, men når gaven er en pengesum blir det jo veldig tydelig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...