Gå til innhold

12åring alene...

Anbefalte innlegg

naboe gutten er 12 år, og er hjemme alene nesten hele dagen. mora kommer hjem rundt 3 og drar fort igjenn, kan komme innom max 3 ganger senere, det er max. så kommer hun hjem sent...

syns synd i gutten som er alene...

ingen voksen som er sammen med han.

hva ville dere reagert??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143138634-12%C3%A5ring-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har selv en 12åring som elsker å være alene, men nå har han yngre søsken så det er kun etter skoletid han er alene et par timer, eventuelt når jeg og småsøsknene skal noe eller feks på helg hvis han ikke vil være med på handletur eller besøk. På kveldstid er jo vi voksne hjemme pga de små, han sitter også barnevakt hvis vi skal gå en tur eller har glemt noe på butikken. De er ganske fornuftige i den alderen, selvsagt forskjell på barn og modenhet, men ser jevnt over at vi ikke skal undervurdere barna.

Når vår 12åring er alene så spilles det musikk på full guffe på gutterommet, mer gøy å ha venner på besøk og i det hele tatt, tror ikke han føler seg ensom.

Men selvsagt, de er barn og skal ha oppfølging. Hvis du mener at gutten er ensom og ikke får nok oppfølging så kansje du skal snakke med noen.

ja, det er jo hver dag, om det er man eller søndag....

ser jo at selvfølgelig kan en 12 åring være alene,,...men ikke hele tiden.

sa med samboeren at det er jo en onge som leier der, som har besøk av mora noen småturer...virker jo snart slikt.

Snakk med henne da, kan tenkes hun jobber mye for å få pengene til å strekke til, feks sparer til boligkjøp eller betaler ned gjeld. Kan være mange grunner. Kan også være andre ting, dere får spørre litt forsiktig i tilfelle det er noe. Men det at hun er innom kan jo være at hun drar hjem i pauser ol for å se til at ungen har det bra.

Kan jo hende hun både jobber og går skole også.

Har selv vært i den situasjonen, jeg jobbet 100% pluss kveldskole 2 ganger i uken, samtidig hadde jeg jo et barn å ta meg av som andre da måtte passe for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...